Svētdien, 10. aprīlī Ķesterciema “Bušu karjerā” aizvadīts Latvijas kausa otrais posms Cross Country. Sacensībās uz starta stājās 106 solo klašu braucēji, bet kvadru klasēs par uzvarām cīnījās 19 dalībnieki. Sacensībās bija ieradušies sportisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas.
Laiks bija saulains un jauks, bez nokrišņiem. Sportisti atzina, ka ideāls. Brīžiem, spraigajā sacensību garā, pat palicis par siltu. Organizatori bija parūpējušies, lai sportistiem šis posms būtu interesants un aizraujošs, trasē bija vējā kritušie koki, kuriem varēja braukt pāri vai apbraukt. Šajā posmā solo klasēs uzvaras laurus plūca Miks Rasmanis (“KTM Orange Racing”), bet kvadru klasēs – Aivis Graudiņš (“Moto A-Z”). Absolūtais iesācējs klases braucējam Mārim Neikšānam (“MX Moduls”) šī bija jauna pieredze, startējot “Bušu karjera” smilšu trasē un šķērsojot kokus.
Absolūtais iesācējs klasē startēja pieredzes bagātais autosporta meistars Māris Neikšāns (“MX Moduls”), kurš vairāk kā 20 gadus ir nodarbojies un turpina strādāt autosportā.
Ar to sācis aizrauties agrā bērnībā, bet sacensībās piedalījies no 13 gadu vecuma. “Esmu izgājis teju visiem autosporta veidiem – sāku ar kartingu, tad autokross, rallijkross, treks, autošoseja, rallijreids un rallijs. Esmu ieguvis 8 Latvijas čempiona titulus, 3. vietu Pasaules rallija čempionāta posmā Somijā. Uzvara Pasaules kausa posmā rallijreidā. Daudz autosportā ir darīts un izdarīts,” saka Māris Neikšāns.
Profesionālajam autosportistam motolietas vienmēr ir bijušas sirdij tuvas. 16 gadu vecumā bija savs motocikls. “Gribēju startēt motokrosa sacīkstēs, bet tajā laikā tēvs, Pēteris Neikšāns, lika izvēlēties: ja vēlos braukt ar motociklu, tad pašam jātiek ar šo izvēli galā, ja ar auto, tad viņš man palīdzēs. Daudz variantu nebija. Tēvs pats savā laikā brauca motokrosā, bija ļoti labi rezultāti, bija arī smagas traumas un viņš negribēja, lai eju šo ceļu,” atceras Māris Neikšāns.
Taujāts par to, kā nolēmis tomēr izmēģināt spēkus motosportā, Māris atklāj, ka “autosports ir mans dzīves veids un darbs, tāpēc man vairs īsti nebija sava hobija. Nevarēju atrast sev piemērotu aizraušanos ar kuru nodarboties ārpus darba un autosporta. Draugs Modris Lašinskis mani “ievilka” šajā moto lietā, kaut vairākus gadus tam “pretojos”, jo sākt braukt ar krosa motociklu 37 gados, šķita neprātīgi. Biju izīrējis motociklu enduro braucienam pa Latviju. Nākamajā gadā nopirku savu enduro motociklu un sapratu, ka īsti nepietiek prasmes, un varētu patrenēties, ja reiz motocikls ir nopirkts. Sarunāju, ka Matīss Karro varētu mani apmācīt un trenēt. Sāku trenēties krosa trasēs, sapratu, ka vajag piemērotāku braucamo, nopirku krosa motociklu. Turklāt “MX Moduls” komanda pieņēma mani savā paspārnē un gatavo motociklu. Tā arī viss aizgāja. Biju nolēmis, ka sacensībās nepiedalīšos, visu mūžu esmu ar kādu sacenties un šķita, ka tas vairs nav vajadzīgs. Marta beigās Modris Lašinskis teica, ka Liepājā notiks kaut kāda “treniņgonka”, jābrauc. Vēlāk uzzināju, ka tas ir Latvijas kausa pirmais posms Cross Country. Tad jau plānus vairs nemainīju, aizbraucām, nobraucām un īstenībā “forši”. Absolūtais iesācējs klasē ieguvu pat medaļu par pirmo vietu! Ja trenējas, kaut ko vēl iemācās, tāda laba laika pavadīšana svaigā gaisā, draugu lokā ar sacensību garu. Tas viss aizrauj. Patīk un interesē iemācīties jaunas lietas. Autosportā man grūti kaut ko jaunu iemācīties. Tur viss zināms,” saka Māris.
Runājot par otro posmu – “Ķesterciemā bija interesanti un “forši”. Man pa smiltīm, dziļajām “špūrēm” bija diezgan grūti braukt. Tur tā braukšana tāda specifiska, jābūt pārliecībai un attiecīgām prasmēm. Kopumā ar krosa motociklu esmu nobraucis tikai ap 20 stundām, taču jānobrauc daudz vairāk, lai justu pārliecību. Motokrosā ļoti nozīmīgi ir treniņi, man paveicies, ka tāds profesionālis, kā Matīss Karro mani trenē un ieliek pareizus pamatus.
Koki – tādiem nebiju braucis pāri. Tie arī man bija kas jauns. „Nenesos” pilnā ātrumā. Es izbaudīju pasākumu, bija labi. Šoreiz nesanāca finišēt, jo motociklam nolūza startera vadi.
Cilvēkiem, kuri piekopj aktīvu dzīves veidu, šis ir piemērots pasākums,” gandarīts ir Māris Neikšāns.
Pirmo reizi savā motosportista karjerā Miks Rasmanis (“KTM Orange Racing”) izcīna uzvaru kā absolūtais uzvarētājs, aiz sevis atstājot 105 solo klašu braucējus. Kā atzīst sportists, tad neskatoties uz uzvaru, sacensībās gāja diezgan grūti. “Bija smagi, taču tas bija vēsturisks brīdis manā karjerā – beidzot uzvarēju divu stundu Cross Country braucienu, kā arī savā E1 klasē. Trase bija smaga. Ar katru apli tā palika arvien bedraināka, bija ko darīt. Līdzenas vietas bija grūti atrast. Trasē bija smiltis, smiltis ar akmeņiem, bija arī vējā nogāztie koki. Bija viskaut kas. Varēju visu pārvarēt, nebija nekā sarežģīta, tikai spēks bija nepieciešams. Tas bija galvenais,” stāsta Miks Rasmanis.
Sportistam startā veicās labi, taču pirmajā līkumā sanāca ar tēti, Jāni Rasmani, saķerties, bija sajūta, ka tūlīt būs kritiens. “Bet nē, izdevās sadalīt ceļu un braucām tālāk. Trešajā līkumā izdevās smuki izbraukt iekšmalu un tā arī aizbraucu pirmais. Dabūju savu tempu. Vienīgi brauciena laikā nevarēju saprast, cik tālu esmu atrāvies no pārējiem. Laikapstākļi bija ideāli. Vienā brīdī palika karsti. Bija labi. Trase bija ideāla. Viss bija pārredzams. Dažās vietās bija dubļi, peļķes, bet tās varēja apbraukt. Otrajā aplī gaidīju finišu. Kopā vienīgais nobraucu 11 apļus,” par aizvadīto smilšu cīņu “Bušu karjerā” stāsta Miks Rasmanis.
Q Open klases uzvarētājs Aivis Graudiņš (“Moto A-Z”): “Sacensības bija “foršas”. Pie šāda rezultāta jau nav par ko sūdzēties. Trase ļoti patīkama. Vispār pēdējo divu-trīs gadu laikā ļoti iepatikušās tieši smilšainās trases. Protams, jābūt arī kādam interesantam elementam, kā tas bija Ķesterciemā, kāds guļošs baļķis, šauri koki un kāda slapjāka vieta. Ar konkurentiem mums tā švakāk. Daudziem zināms, ka jau vairākus gadus braucu arī visus Lietuvas čempionāta Cross Country posmus. Tur tomēr lielāka konkurence, kā arī dalībnieku skaits Q Open klasē ir kuplāks. Starti varētu būt mazliet labāki, bet, ja nepaņēmu startu pirmais, vismaz ir kam sekot un ko apsteigt. Ķesterciemā laikapstākļi bija salīdzinoši ideāli, nokrišņu nebija, bija saulains, arī trase atrodas aizvējā. Esmu ļoti apmierināts ar sacensībām Ķesterciemā. Šosezon plānoju braukt visus Latvijas un Lietuvas Cross Country posmus!”
Latvijas kausa Cross Country otrā posma TOP3
E1 klasē:
- Miks Rasmanis
- Markuss Daniels Jauntirāns
- Kristaps Ķīlis
E2/E3 klasē:
- Jānis Freimanis
- Pēteris Misiņš
- Edgars Ivuškāns
Enduro klasē:
- Lauris Ermanis
- Jurģis Žukas
- Kārlis Reinfelds
Hobiju klasē:
- Jānis Jansons
- Gundars Cibuļskis
- Edgars Freimanis
Absolūtais iesācējs klasē:
- Sandris Zvidriņš
- Pēteris Kalniņš
- Edgars Balodis
Iesācēji (C) 2T klasē:
- Raimonds Elvis Valtiņš
- Andrejs Garders
- Raivis Borisovs
Iesācēji (C) 4T klasē:
- Valters Gotlaufs
- Gints Baldiņš
- Reinis Purvēns
Open 1h klasē:
- Gints Bērziņš
- Rinalds Buraks
- Jānis Vinters
Seniors 40+ klasē:
- Ingus Bērziņš
- Jānis Rasmanis
- Agris Mizēns
Veterāni 50+ klasē:
- Igors Miezis
- Jurijs Žižkuns
- Ivars Miķelsons
85cc klasē:
- Emīls Solovjovs
- Ričards Muraško
- Ričards Dambergs
ATV klasē:
- Hegri Sutt
- Aurimas Urbonavičius
- Rolands Puravs
Kvadri open klasē:
- Aivis Graudiņš
- Arnis Pūle
- Jānis Zaķis
Sacensību rezultāti:
https://speedhive.mylaps.com/LiveTiming/QLYLNRVR-2147483677
Nākamais Latvijas kausa Cross Country trešais posms norisināsies 29. maijā Stendē, Stendes motorasē.
Informāciju sagatavoja LaMSF Enduro komisija