Ar grandiozām cīņām nupat Igaunijā Porsche ring trasē 4.-5. septembrī noslēdzās Baltijas un Latvijas motošosejas čempionāts, kurš pulcēja labākos Baltijas motošosejas sportistus.
Čempionāta pirmā diena iesākās ar pamatīgu aukstumu, ja salīdzina ar posmiem, kas notika vasarā, pilnīgs pretstats, kas atkal sagādāja galvassāpes sportistiem attiecībā uz riepu izvēli. Proti, aukstā laikā riepas nespēj pietiekami uzsilt, tādēļ var izslīdēt. Turklāt dienas gaitā parādijās arī lietus, taču tas neatturēja braucējus no došanās trasē.
Nedaudz neveiksmīgas kārtis treniņbraucienos bija iedalītas mūsu līdersportistiem, jo pirmajā treniņsesijā krita C600 klases līderis Ansis Cers un vēlāk slapjā trasē arī B1200 klases braucējs Ivo Vinniņš, kā atzina pats sportists, labāk, ka tas notika treniņā nevis gonkā, kad trasē ir pavisam citi ātrumi un apstākļi. Par laimi abiem sportistiem viss kārtībā, ko nevarētu teikt par viņu cīņu biedriem – motocikliem, bet par laimi braucēji spēja tos savest kārtībā un veiksmīgi startēt sacensībās.
Tik aizraujošas sacensības sen nebija skatītas, kad situācija trasē mainijās gandrīz vai ik sekundi, gan Superbike, gan B1200, gan arī C1200 klasē.
Pavisam noteikti visinteresantākā cīņa norisinājās Superbike klases pirmajā trijniekā, kur vadībā bija izvirzījies lietuviešu sportists Šarūnas Pladas, igaunis Hanno Velt un mūsu patreiz spēcīgākais motošosejas braucējs Garijs Rožkalns (“Bruno Racing Team”), kurš šajā gadā Baltijas čempionātā piedalījās pirmo reizi, pēc sezonas sākumā gūtajiem savainojumiem piedaloties Vācijas čempionāta Pro Superstock Cup. Līdz pat pēdējam mirklim nebija skaidrs, kādā secībā tie šķērsos finiša līniju, jo viņu pozīcijas trasē mainijās ik brīdi. Gala rezultātā pirmo vietu izcīnija Garijs Rožkalns, otrais palika Šarūnas Pladas, bet trešo vietu ieņēma Hanno Velt.
“Esmu diezgan priecīgs, jo tā ir mana pirmā atgriešanās pēc trīs mēnešu rehabilitācijas pēc traumas. Loģiski, ka man tas kauls nav sadzijis un ir jātaisa atkārtota operācija. Bet esam ar visu komandu pieņēmuši lēmumu, ka mēs dosimies uz Čehiju uz treniņiem un pēc tam uz noslēdzošo posmu Vācijas čempionātam. Par pašu gonku es varu pateikt, ka gonkā bija tā kā es arī biju plānojis, no sākuma braukt savā tempā, taupīt riepas un tad kādā desmitā aplī sākt iet garām. Pa lielam tā arī sanāca kā biju plānojis. Viss ir super, esmu priecīgs,” stāsta Garijs .
Ievērojamu cīņas sparu parādija arī mūsu otrs Superbike klases sportists no Latvijas Ilmārs Rudzons (“Motoaplis”), kurš kvalifikācijā bija izcīnijis sesto starta pozīciju, bet diemžēl tehnisku ķibeļu dēļ nācās startēt no boksiem, bet jau 11.aplī viņš bija ieņēmis 8.vietu, kuru tā arī saglabāja līdz pat finišam, savukārt Sergejs Paņevins (“Motoaplis”) palika 9.vietā.
B1200 klasē uzreiz pārliecinošā vadībā izvirzijās lietuviešu braucējs Tadas Paulikas un ar deviņu sekunžu pārsvaru finišēja kā pirmais, atstājot aiz sevis tieši pašas interesantākās cīņas otrās un trešās vietas ieguvējiem, attiecīgi igauņu braucējam Rannus Ervin un mūsu Ivo Vinniņam (“SFRT Motorsports”). Savukārt, otrs mūsu B1200 klases pārstāvis Māris Grīviņš (“ROAD RACING RIGA”) ieņēma 9.vietu.
“Ļoti smaga nedēļas nogale. Bija skaidrs, ka būs smaga cīņa par čempiona titulu, jo tie rezultāti diezgan blīvi bija un igauņu sportistam ir priekšrocības mājas trasē. Sestdien nesanāca īsti patrenēties, plus vēl kritiens diezgan smagi iegrieza. Pati gonka bija super. Vienā brīdī gan nolaidās rokas, kad izbraucot kvalifikācijā sapratu, ka nemaz nav spēka, lai brauktu, bet stunda miega diezgan daudz deva. Sacencību braucienā galvenais bija labi izcelt startu, un tālāk jācīnās tur kur es būšu. Protams ir liels prieks par izcīnīto vietu, ir arī nedaudz rūgtuma piegarša, jo tomēr jutos pietiekoši spēcīgi lai izcīnītu otro pozīciju, tad būtu arī Baltijas čempions, bet šoreiz konkurents izrādijās veiksmīgāks un beigās finišā trešais. Īstenībā par cīņu ar tiešo konkurentu bija vislielākais gandarijums tai visā nedēļas nogalē,” tā Ivo Vinniņš.
Superstock 600 klases pirmo trijnieku sadalija sportisti no Igaunijas Kaiko Kolkanen un Jaanus Saarmaa, un lietuvietis Jonas Stankunas, bet Gints Apinis ieņēma 7. vietu.
Arī šoreiz C600 un C1200 apvienotajā klašu braucienā bija vislielākais dalībnieku skaits, tādēļ neizpalika arī bez starpgadijumiem, drīz pēc starta-finiša taisnes krita divi braucēji, dēļ kuriem trasē tika izlikti dzeltenie karogi, kas norāda, ka braucējiem jāuzmanās un to zonā nedrīkst veikt apdzīšanu. Diemžēl šo noteikumu punktu neievēroja C1200klases lietuviešu braucējs Oskaras Tarasevicius. Viņš apsteidza mūsu Arti Skulti (“ROAD RACING RIGA”) zem dzeltenajiem karogiem un pazaudēja savu otro pozīciju par labu Artim, pats paliekot trešā vietā. Savukārt pirmo vietu izcīnija igaunis Erkki Krunberk.
“Šodien bija ļoti auksts, slīdēja, nebija ticības ne riepām, ne saķerei, ne kam. Bet beigās apli pēc apļa ticība kaut kā parādijās. Finālā diezgan laba kvalifikācija 1:21 un otrā starta pozīcija. Gonka bija vislabākā visā sezonā, saglabāju trešo vietu Baltijā. Reali katrā aplī pozīcijas maiņa visu desmit apļu garumā četru braucēju grupiņā. Šāda tipa cīņas ir tas, kāpēc es esmu motošosejā. Tu vari braukt un cīnīties līdzvērtīgi, “atzīst Artis. Labus rezultātus uzrādīja arī Ģirts Zariņš (“SFRTMotorsports”) ieņemot piekto vietu, bet devīto un desmito vietu sadalija attiecīgi Gatis Grosgalis un Mārtiņš Seržants (“SFRTMotorsports”).
C600 klasē pirmo trijnieku ieņēma lietuvietis Mantas Rajackas un igauņu sportisti Rait Reimand un Rain Leenpalu. Savukārt, šīs klases čempionāta līderis Ansis Cers šoreiz ieņēma 5.vietu, bet Normunds Kazuss un Viktors Sesukovs ieņēma astoto un devīto vietu.
Sestdien notikušajās Retro klases sacensībās pirmo vietu ieņēma Kārlis Jakimovs, otro Kaspars Brigzne, bet trešo vietu ieguva Nils Valters Rozītis.
Paldies visiem mūsu dalībniekiem par dalību sacensībās un apsveicam godalgoto vietu ieguvējus.
Paldies arī visiem, kas bija iesaistīti čempionāta organizēšanā!
Informāciju sagatavoja Linda Rūba-Vinniņa
(LaMSF motošosejas pārstāve)