20. un 21. jūnijā Latvijā, Madonā MX parkā “Smeceres sils” aizvadītas divas karstas, bet veiksmīgas dienas, kurās noskaidrojām Baltijas, Latvijas un Igaunijas čempionāta un kausa enduro uzvarētājus.
MX parks “Smeceres sils” daudziem sportistiem ir zināms kā viena no labākajām enduro trasēm Latvijā. Šogad šeit pulcējās 71 dalībnieks no Latvijas, Igaunijas un Somijas. Sestdien sportistiem nācās cīnīties ne tikai trasē, bet arī izturēt karstumu, jo termometra stabiņš bija pakāpies līdz pat 28+ grādiem. Svētdienas rīts bija dzestrāks un sportisti veiksmīgi varēja veikt vienu enduro apli, pēc kura sekoja 20 – 10 minūšu garšs brauciens motokrosa trasē, atkarībā, kurā klasē katrs sportists brauca. Sportisti kopumā vērtē – sacensības Madonā vienmēr bijušas augstā līmenī, un ir gandarījums pēc divu dienu brauciena.
Savus spēkus šajās sacensībās izmēģināja arī igaunijas motosportiste Hanna Anton (“Somerpalu MK”), kura veiksmīgi finišēja abas dienas un sieviešu klasē ieguva pirmo vietu.
Absolūti ātrākais divu dienu sacensībās un E2 klases uzvarētājs Ivo Šteinbergs (“CEC I.S. Racing”), kurš pēc gada ir atgriezies trasē, stāsta: “vajadzēja “iepauzēt”. Sezonu izlaidu, plāns bija beigt motosportista karjeru, bet pagāja gads. Es tāpat braucu komandai līdzi uz visām sacensībām, tāpēc radās doma, ka tomēr vajadzētu startēt. Mēnesi pirms sacensībām, bijām plānojuši šosezon nestartēt vīrusa Covid -19 dēļ, tad pārdomājām un nolēmām startēt Madonā.” Sportistiem domas bija dažādas, jo nebija skaidrības kas un kā notiks. “Šogad grafiks vairāk treniņu režīmā, jo daudz posmu nebūs. Braukt un pārāk “neiespringt”, neforsēt. Visiem situācija līdzīga, cik man zināms, tad neviens nav daudz trenējies,” saka Šteinbergs.
“Patīkami ir agriezties. Man galvenais ir process, tās enduro sajūtas, kad var braukt pārbraucienā, divas dienas. Rezultāts šoreiz nebija tik svarīgs, bet uzvara vienmēr ir patīkama. Šoreiz riskēju mazāk, kā tad, kad braucu 2018. gadā. Galvenais izbaudīt jauno motociklu un enduro. Tas arī ir mans pamata plāns šogad,” atklāj Ivo.
Madonā trase bija pārveidota 2019. gadā, kad notika Eiropas čempionāts enduro. “Šīs ir vienīgās divu dienu sacensības Latvijā, tāpēc arī visinteresantākās,” saka Ivo Šteinbergs. Trasē bija mainīts pārbrauciena virziens, jaunas vietas, jauni testi, tādā ziņā sportistam bija sajūta, ka brauc pa jaunu trasi. Karstuma dēļ pārbrauciens nebija viegls. “Sākumā šķita, ka pirmajā dienā tie 3 apļi būs viegli uzveicami, bet beigās nemaz nebija tik viegli. Bija tieši tik grūti, cik vajadzēja,” secina Ivo.
Šī bija trešā reize, kad enduro noslēdzošajā dienā Ivo brauca motokrosu. “Tas bija interesanti visiem. Tas arī ir enduro, kad ir jāmāk braukt visur, arī pa motokrosa trasi. Domāju, ka braucējiem tas patika. Bija interesanti, vairākas klases startēja kopā un tā bija cita cīņa, tas arī deva labu adrenalīnu. Madonā tas ir iespējams, jo ir atsevišķa mototrase. Līmenis Madonas enduro ir ļoti labs. Arī ar igauņu sportistiem ir interesanti kopā braukt, tas arī “deva sacensību garšu”. Tas arī ir svarīgi, lai būtu konkurence. Sezona sākta uz labas nots, labi, ka bez traumām. Tagad līdz Zantes enduro sprintam varam atpūsties. Arī komandai veicās ļoti labi. Visiem bija labi rezultāti. Cik labi sezonu esam iesākuši, tikpat veiksmīgi to vajadzētu arī noslēgt. Un tad ir gandarījums gan sev un citiem,” teic Ivo Šteinbergs.
Sarunā ar E2 klases otrās vietas ieguvēju, igauņu motosportistu Prītu Bieni (“RedMoto Racing”), viņš pastāstīja, ka vairāk kā divus mēnešus bija saslimis un nācās ievērot gultas režīmu. “Pirms šīm sacensībām ar motociklu biju braucis labi ja 50 minūtes. Tāpēc Madonā, pirmajā dienā, es centos atgūt savu fizisko sagatavotību. Svētdien jutos labāk un varēju sākt braukt ātrāk.” Sportists ir ļoti apmierināts ar savu rezultātu. “Es negaidīju, ka pēc 10 nedēļu gultas režīma spēšu gūt tik labus panākumus.” Prīts Biene atzīst, ka trase bija fantastiska. “Man ļoti patīk, ka organizatori negāja vieglāko ceļu, bet gan sagatavoja jaunu trasi. Tā, manuprāt, nebija grūta, bet, protams, tā ir viena no labākajām Baltijā.” Prīts Biene atklāj, ka nav tik ātrs motokrosa trasē kā enduro, bet braucienu izbaudīja un tas bija jautrs. “Manuprāt, Baltijas čempionātā otrajā dienā čempionāta klasēm vajadzēja divus enduro apļus un tad motokrosu. Tā mēs varētu iegūt augstāku kopējo līmeni. Protams, tas nozīmē, ka sacensību diena būtu vēl mazliet garāka, bet mani kā sportistu tas apmierinātu,” tā Prīts Biene.
E2 klases trešās vietas ieguvējs Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”): “Beidzot ir sākusies ilgi gaidītā 2020. gada sacensību sezona. Vienu brīdi šķita, ka tā varētu arī nesākties. Prieks, ka tieši Madonā, jo, kā jau visi zinām, Madonas organizatori spēj pozitīvi pārsteigt braucējus ar vienreizējiem testiem un pārbraucieniem. Šogad esmu mainījis klasi, braucu E2, un 4 taktu motociklu iemainījis pret 2 taktu, tāpēc vien šo sezonu nevarēju sagaidīt. Jauni konkurenti un jaunas emocijas.” Sportistam ļoti patika abi testi, “abi līdzīgi, bet tajā pat laikā tik dažādi un ar savu odziņu. Pirmajā dienā mēģināju katrā testā uzlabot laiku un braukt bez rupjām kļūdām, jo divas nedēļas, nelielas traumas dēļ, nebiju trenējies. Bija jūtams “stīvums” pirmajā aplī, taču sakodu zobus un “devu gāzē””. Arī otrās dienas formāts Edgaram patika, taču cīņu par augstāko pakāpienu liedza otrajā testā piedzīvotais kritiens. “Motokross – 20 min plus 1 aplis bija diezgan grūts, jo izturēt ātrā tempā visu šo laiku bija pārbaudījums,” tā Edgars Siliņš, kurš motokrosā finišu sasniedza otrajā vietā.
E3 klases otrās vietas ieguvējs, spēcīgais igauņu motosportists Elarijs Talu (“Somerpalu MK”), kurš ar motosportu nodarbojas 16 gadus un 5 no tiem brauc enduro sacensībās, atklāja, ka Madonā neveicās tik labi, kā gribētos. “Pieļāvu pārāk daudz kļūdu, bet kopumā labas sacensības. Bija prieks redzēt tik daudz ātrus braucējus vienuviet. Liels paldies organizatoriem par ļoti labi sagatavoto trasi, man patika arī testi un pārbraucieni. Izbaudīju nedēļas nogali. Man patika arī motokross, bet kā tika skaitīti punkti, tas man nebija saprotams. Kā ir, tā ir, vienmēr uzvar stiprākais, tā kā tas bija Madonā.”
Latvijas motosporta federācijas (LaMSF) enduro komisijas vadītājs un E1 klases otrās vietas ieguvējs Kaspars Ērkulis (“Kalsnava MB”) ir ļoti priecīgs, jo beidzot enduro sezona sākusies. “Vēl lielāks prieks, ka sezona sākās Madonā ar divu dienu enduro. Šeit sacensības vienmēr bijušas ar savu “odziņu” un ar citu grūtības pakāpi, nedaudz grūtāk kā citās sacensībās.” Kopumā viss izdevies ideāli. Arī visi organizatoriskie jautājumi, kā ierasts, izpildīti visaugstākajā līmenī. To pierādījis kuplais dalībnieku skaits – 71 sportists. Enduro Madonā ir izaicinājuma sacensības daudziem sportistiem, un šis ir viens no pēdējā laika lielākajiem dalībnieku skaitiem, kāds bijis enduro. “Patīkami, ka arī jaunie sportisti nebaidās un piedalās enduro Madonā, zinot to, ka būs grūti, ka vajadzēs izkāpt no savas komforta zonas un izmēģināt ko jaunu, kas sastopams tikai Madonā,” saka Kaspars.
Kā Latvijas motosporta federācijas enduro komisijas vadītājs, Kaspars Ērkulis ļoti augstu vērtē Madonas enduro sacensības. Viņš piebilst, ka “ir liels prieks, ka viss izdevies un vēl lielāks gandarījums, ka bez traumām, jo arī tas liecina par sacensību līmeni un trases kvalitāti.”
Madonas organizatori vienmēr cenšas izdomāt kaut ko jaunu vai “izcelt saulītē” jau sen aizmirsto, kas arī piedod “odziņu” sacensībām. Šogad trasē izveidoti jauni ātruma testi, un beigās motokross. “Tas, manuprāt, bija ļoti interesanti, savādāk kā ierasts, tas ir virziens, kurā jāstrādā, jo līdzīgi notiek Baltijas un citās Eiropas valstu sacensībās. Enduro arī jābūt kādiem šova elementiem, lai šis sporta veids paliktu vēl interesantāks ne tikai braucējiem, bet arī skatītājiem un atbalstītājiem.”
Kā sportistam, Kasparam veicās ļoti labi, “bija interesanti. Šogad braucu E1 klasē, lai rādītu piemēru citiem – nebaidīties to darīt. Manā klasē startēja Aivars Kukojs, kurš arī šogad pārgāja uz E1 klasi, līdz ar to sacensības kļuva vēl interesantākas, un mums gāja jautri. Mēs cīnījāmies par katru sekundi un izbaudījām sacensības.” Sportists ne mirkli nenožēlo un iesaka arī citiem, kuri tam ir gatavi – droši pieteikties un startēt spēcīgākajās klasēs, mēģināt cīnīties par augstākiem sasniegumiem. “Visās klasēs bija spēcīgi iaguņu sportisti. Arī mūsu klasē uzvaru guva Andres Kukk (“RedMoto Racing”). Ar Aivaru krāsim pieredzi un nākotnē paši izcīnīsim uzvaras,” tā Kaspars Ērkulis.
Paldies Madonas novadam, MX parkam “Smeceres sils” un “MOTOREX” par atbalstu, rastajām un sniegtajām iespējām, lai varētu izveidot šādu infrastuktūru, trasi un atbalstu enduro. Paldies visiem tiem cilvēkiem, kas ieguldīja savu laiku un darbu trases sagatavošanā.
Baltijas čempionāta un kausa enduro uzvarētāju TOP3
E1 klasē
- Andres Kukk (“RedMoto Racing”)
- Kaspars Ērkulis (“Kalsnava MB”)
- Aivars Kukojs (“Motosports Racing Team”)
E2 klasē
- Ivo Šteinbergs (“CEC I.S. Racing”)
- Priit Biene (“RedMoto Racing”)
- Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”)
E3 klasē
- Andris Grīnfelds (“CEC I.S. Racing”)
- Elary Talu (“Somerpalu MK”)
- Mārtiņš Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
EGP klasē
- Ivo Šteinbergs (“CEC I.S. Racing”)
- Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”)
- Priit Biene (“RedMoto Racing”)
E 40+ klasē
- Einārs Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
- Jānis Rasmanis (“CEC I.S. Racing”)
- Sandris Kļaviņš (“Motosports Racing Team”)
E juniors 16+ klasē
- Ģirts Kalniņš (“Motosports Racing Team”)
Hobiju 2T klasē
- Aare Pere (“RedMoto Racing”)
- Timo Hermlin (“Somerpalu MK”)
- Aleksandrs Čerņagins (“CEC I.S. Racing”)
Hobiju 4T klasē
- Endrik Raal (“Paikuse MK”)
- Jānis Freimanis (“Saldus motoklubs”)
- Alvis Lecis (“CEC I.S. Racing”)
Iesācēju (C) 2T klasē
- Virko Noor (“AEX Motoklubi”)
- Rene Šapran (Individuāli)
- Andrus Lomp (“KTL Racing club”)
Iesācēju (C) 4T klasē
- Artūrs Semjonovs (“CEC I.S. Racing”)
- Kristiāns Vēbers (“RaceON”)
- Mārcis Valbergs (Individāli)
Sieviešu klasē
- Hanna Anton (“Somerpalu MK”)
Veterāni 50+ klasē
- Toivo Nikopensius (“Paikuse MK”)
- Vilnis Zeiza (“Motodroms”)
- Andris Kalniņš (“Motosports Racing Team”)
Klubu komandu iesaitē ar iegūtiem 107 punktie, pirmo vietu izcīnīja “CEC I.S. Racing” – Ivo Šteinbergs, Andris Grīnfelds, Jānis Rasmanis un Aleksandrs Čerņagins.
Otrajā vietā ar 104 iegūtiem punktiem “RedMoto Racing” – Andres Kukk, Rene Jerbach, Priit Biene un Aare Pere.
Uz trešā pjedestāla pakāpiena kāpa “Motosports Racing Team” – Ģirts Kalniņš, Edgars Siliņš, Sandris Kļaviņš un Aivars Kukojs.
Par klubu komandu uzarām kopā cīnījās 7 komandas.
Visi rezulāti – http://www.enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&type=3
Informāciju sagatavoja Luīze Vīksna