4. un 5. jūnijā Madonā, MX parkā “Smeceres sils” atklāts Baltijas čempionāta pirmais posms, Latvijas čempionāta un kausa otrais posms enduro.
Pēc divu gadu pārtraukuma Madonā, enduro trasē, satikās Baltijā spēcīgākie un meistarīgākie enduro braucēji, jo, kā zināms, “Smeceres sila” trase ir īsts izaicinājums dažāda līmeņa braucējiem. Tā patīk gan ātrākiem sportistiem, gan arī iesācēju klašu braucējiem. Organizatori trases izveidē ir ieguldījuši lielu darbu, tāpēc tās reljefs un infrastruktūra ir interesanta visiem gan sportistiem, gan skatītājiem.
Madonā Baltijas čempionātā uz starta stājās 136 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Somijas. Konkurence bija spēcīga un cīņas par uzvaru notika visās klasēs.
Šajā posmā visātrākais bija EGP un E2 klases līderis Andris Grīnfelds (“KTM Orange Racing”), aiz sevis atstājot EGP un E2 klases otrās vietas ieguvēju Edgaru Siliņu (“Motosports Racing Team”) un EGP trešās un E1 klases pirmās vietas īpašnieku, iegauņu sportistu Elary Talu (“Somerpalu MK”).
Sarunā ar Edgaru Siliņu (“Motosports Racing Team”) viņš atzina, ka šķitis, ka trasē būs daudz dubļu, jo iepriekšējās dienās Madonā pamatīgi lija lietus. “Izstaigājot abus ātruma testus, trase bija perfektā stāvoklī. Man patika abi. Enduro tests bija līdzīgs kā pērn, tāpēc tajā jau no paša sākuma jutos brīvi. Pieļāvu dažas kļūdas, arī pēdēja aplī, neuzmanības dēļ, bija nogurums, kritu un zaudēju sekundes. Otrs tests bija smilšu karjers, tur bija akmeņi, meža daļa, elektrolīnija. Arī šajā testā jutos labi un to izbaudīju. Pārbraucieni bija izbraukāti un jaunas, gludas vietas bija grūti atrast,” stāsta Edgars Siliņš. Šoreiz viņš bija patīkami pārsteigts par lielo konkurenci. “Tā bija no visas Baltijas un Skandināvijas, novēlu, lai tā ir arī turpmākajos posmos. Bija sīvas cīņas līdz pat motokrosam. Krosā padevās izcils starts, aizbraucu kā pirmais un lielāko sacensības daļu noturēju savu līdera pozīciju. Uz beigām bija nogurums, tāpēc samazināju tempu. Sāku pa apli apdzīt citus braucējus, veidojās putekļu mākoņi, tāpēc bija jābrauc daudz uzmanīgāk. Kopumā divu dienu sacensības izdevās ļoti labi,” tā Edgars Siliņš.
Elary Talu (“Somerpalu MK”) pastāstīja, ka viss bija ļoti labi gan sacensības, gan trase, gan arī laikapstākļi “Man ļoti patika ātruma testi. Tie bija ātri, ar ļoti labu segumu. Patika arī otrās dienas motokross, taču tas lielo putekļu dēļ, bija ļoti bīstams. Kopumā ar sacensībām esmu apmierināts.”
E2 klasē godalgoto trešo vietu izcīnīja lietuviešu motosportists Nerimantas Jucius (“Kauno Enduro klubas”), kurš 10 gadus braucis motokrosā, startējot Lietuvas, Latvijas un Igaunijas čempionātos. Pirms diviem gadiem sāka braukt enduro un cross country posmos.
Runājot par aizvadīto divu dienu Baltijas čempionātu enduro Madonā, viņš ir ļoti priecīgs. “Šīs sacensības bija noorganizētas visaugstākajā līmenī. Madonā ir ļoti skaista daba, reljefs un ļoti laba motokrosa trase. Bija patīkami startēt ar tik daudziem spēcīgiem braucējiem no visām trim Baltijas valstīm. Esmu gandarīts par šo gūto pieredzi,” stāsta Nerimantas Jucius. Sestdien sportistam veicās labi, taču viņš atzīst, ka enduro tests nebija viegls. “Pieļāvu kļūdas un nevarēju uzstādīt tik labu apļa laiku, kā gribēju. Svētdiena – otrā sacensību diena ir vissvarīgākā. Tā sākās ar ātruma testu, jau zināju abus testus, trasi, tāpēc bija daudz vieglāk kā pirmajā dienā. Rezultāti uzrādīja, ka esmu 4. vietā, tāpēc man nācās pacensties, lai motokrosā uzvarētu, un to arī izdarīju. Motokrosā biju visātrākais,” tā Nerimantas Jucius.
Hobiji 4 T klases uzvarētājs Didzis Kalve (“CEC I.S.Racing”) atzina, ka sacensības bija grūtas. “Pirmajā dienā pārbrauciens bija diezgan smags. Ļoti daudz braucēju kavēja un saņēma soda minūtes. Man sanāca nobraukt bez kavējumiem. Pirmais enduro tests bija ļoti tehnisks, sarežģīts, tur bija daudz iespēju kļūdīties. Vajadzēja braukt uzmanīgi. Bija daudzi uzbraucieni un nobraucieni, kas bija tā sauktajā mīnusā. Varēja viegli noslīdēt lejā. Dažiem līderiem pat gadījās noslīdēt pilnīgi tā, ka grūti bija tikt atpakaļ. Ņemot vērā, ka iepriekšējā diena lija lietus, tam bija jāpievērš uzmanību. Otrs tests – karjers, par cik, tas bija uzreiz pēc pārbrauciena, kas bija ļoti grūts, tad nogurums un rokas bija jūtamas, un darīja savu. Šajā testā bija jāsakoncentrējas, lai to varētu fiziski izturēt. Karjerā bija daudz akmeņu. Pieļāvu arī dažas kļūdas. Otrajā dienā “saldajā ēdienā” bija motokross. Bija diezgan lieli putekļi, bet tur jau vairs neko īpašu nevarēja izdarīt. Pēc meistaru brauciena mūsu klasēm trase bija lieliskā stāvoklī ar uzirdinātu smiltiņu. Viss kopā – organizācija, sacensības bija ļoti labas. Ar šo posmu esmu apmierināts. Rezultāti labi, viss kārtībā. Plānoju startēt arī pārējos Baltijas čempionāta posmos. Galvenais, lai visiem veselība,” saka Didzis Kalve.
Iesācēji (C) 4T klases pirmās vietas ieguvējs Aigars Lietaunieks (“Motokurzeme”) pastāstīja, ka sacensībās veicās labi. “Esmu apmierināts ar rezultātu. Šoreiz, pēc pirmā pārbrauciena nedaudz samulsu, īpaši nesteidzoties, piebraucu pie pirma laika kontroles punkta – izrādījās, ka es jau kavēju. Tas mani pārsteidza, jo pagājušogad, braucot mierīgā tempā, varēju iekļauties laikā. Šoreiz nesanāca “sēņot”,” smejot saka sportits. Turpmākajā brauciena laikā, viņš sāka kāpināt tempu, līdz veiksmīgi iekļāvās arī laika kontrolē. “Trase bija labi sagatavota, patika. Pirmais tests man vairāk gāja pie sirds, sanāca to raiti izbraukt. Otrajā testā nācās pacīnīties, braukšana pa smiltīm prasīja daudz spēka. Plānoju startēt arī Lietuvas un Igaunijas Baltijas čempionāta posmā. Ceru, ka tas izdosies,” tā Aigars Lietaunieks.
LaMSF enduro komisijas vadītājs, sacensību organizators un E1 klases 10. vietas ieguvējs Kaspars Ērkulis (“Kalsnava MB”): “Liels prieks, ka bija tik daudz dalībnieku un katrā klasē tik liela konkurence. Bija arī neliels satraukums, bet bija ļoti “forši”. Konkurenti spēcīgi un ātri. Tas tikai papildināja šo pasākumu.“
Par sniegumu trasē, Kaspars saka, ka “pusi “sacensību jau biju nobraucis” organizējot šo posmu, tāpēc sacensību dienā bija jūtams nogurums. Viss kārtībā, tik un tā piedalījos, startēju un guvu jaunu pieredzi. Aizmirsu ieliet degvielu – nesasniedzu fnišu, līdz ar to sestdien “finišēju” ātrāk kā pārējie. Otrajā dienā “restartējos”, ielēju bākā degvielu un braucu tālāk. Viss izdevās un nostartēju savu spēju līmenī. Vienmēr jau var labāk. Esmu priecīgs, varēju pacīnīties ar konkurentiem.”
Arī kā šī posma organizatoram, Kasparam Ērkulim ir prieks par lielo dalībnieku skaitu, kas šoreiz sasniedza skaitli 136. “Šis manā kā LaMSF enduro komisijas vadītāja un organizatora pieredzē divu dienu enduro ir rekords dalībnieku skaita ziņā. Tas iepriecina. Tā ir motivācija turpmāk organizēt divu dienu enduro posmus. Tas nav tik vienkārši, bet viss ir iespējams. Sacensībās viss izdevās labi. Šogad paeksperimentējām ar pārbrauciena laikiem, ar apļa laiku. Uztaisījām tos diezgan “pārspīlētus”, lai izmēģinātu, kā ir braukt sacensības šādā režīmā, ka arī pārbrauciens ir uz laiku. Ir jākoncentrējas ne tikai ātruma posmos, bet arī pārbraucienos, lai tos nenokavētu un pagūtu savā laikā. Manuprāt, tas lielākajai daļai sportistu arī patika. Arī pats pirmajā dienā laika kontrolē nokavēju 4 minūtes. Jā, sākumā varbūt biju nedaudz dusmīgs par to, bet pēc tam varēju iebraukt pareizajā laikā. Līdz šim vienkārši nebija tādas pieredzes, ka pārbrauciens var ietekmēt sacensību gala rezultātu. Parunājot ar citiem sportistiem, lielākā daļa arī atzina, ka šis pārabrauciena eksperiments viņiem patika. Tas bija jauns izaicinājums,” saka Kaspars Ērkulis.
Pēc šī posma organizators atzīst, ka “ir lietas pie kurām nākošgad noteikti ir jāpiestrādā. Jāizstrādā labāks formāts otrās dienas motokrosa sacensībām. Jāpiestrādā vairāk pie trases. Ja piektdien pēc stiprajiem lietiem mežā viss bija pārplūdis, kāds pa dubļiem izbraucis, tad svētdien mototrase jau bija izžuvusi sausa. Tam īsti nebijām gatavi un uzņemamies par to atbildību. No šīs kļūdas esam guvuši mācību un nākošgad būsim gatavi šādiem pavērsieniem. Jāpiestrādā arī pie motokrosa organizēšanas, lai sportistiem, nebūtu tik ilgi jāgaida, lai tas viss noritētu daudz raitāk. Ceru, ka arī nākamajos posmos būs tikpat un vēl lielāks dalībnieku skaits, un Baltijas čempionāts enduro turpināsies tikpat spēcīgā sastāvā visā sezonas garumā.
Liels paldies Madonas novada pašvaldībai, Madonas novada domes priekšsēdētājam un LaMSF viceprezidentam Agrim Lungevičam, Mārtiņam Jakovičam, kurš ir ieguldījis un paveicis lielu darbu trases izveidē – pārbraucienu pārveidošānā un enduro attīstībai Madonā, paldies visai manai organizatoru komandai “LatvianBaja”,” tā Kaspars Ērkulis.
Baltijas čempionāta pirmā posma TOP3:
EGP
- Andris Grīnfelds (“KTM Orange Racing”) LV
- Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”) LV
- Elary Talu (“Somerpalu MK”) EE
E1 klasē
- Elary Talu (“Somerpalu MK”) EE
- Eemil Helander (“RedMoto Racing”) FIN
- Veiko Rääts (“Somerpalu MK”) EE
E2 klasē
- Andris Grīnfelds (“KTM Orange Racing”) LV
- Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”) LV
- Nerimantas Jucius (“Kauno Enduro klubas”) LT
E3 klasē
- Ivo Šteinbergs (“Motosports Racing Team”) LV
- Teemu Latostenmaa (“RIMPKK”) FIN
- Juri Triisa (“RedMoto Racing”) EE
E40+ klasē
- Lauris Ermanis (“Motosports Racing Team”) LV
- Viktoras Majys (“Kauno Enduro klubas”) LT
- Erki Palusoo (“Tartu Enduro klubi”) EE
E Juniors 16+ klasē
- Markuss Daniels Jauntirāns (“Motosports Racing Team”) LV
- Bruno Deičmanis (“Moto A-Z”) LV
Hobiji 2T klasē
- Timo Hermlin (“Somerpalu MK”) EE
- Vitālijs Ņečajevs (“Latgales Enduro”) LV
- Edgars Vilcāns (“Techstrive Racing”) LV
Hobiji 4T klasē
- Didzis Kalve (“CEC I.S.Racing”) LV
- Runno Joeaar (“Linnamae”) EE
- Jarmo Lehiste (“Paikuse MK”) EE
Iesācēji (C) 2T
- Siim Needrit (“RedMoto Racing”) EE
- Raul Kirt (“Panter Motorsport”) EE
- Aleksandrs Aferonoks (“Latgales Enduro”) LV
Iesācēji (C) 4T
- Aigars Lietaunieks (“Motokurzeme”) LV
- Nauris Stalidzāns (privāti) LV
- Karmo Hurm (“Panter Motorsport”) EE
Veterāni 50+ klasē
- Antti Laine (“Kalev AMK”) EE
- Danielius Žoštautas (“Kauno Enduro klubas”) LT
- Artūrs Robežnieks (“Kalsnava MB”) LV
Open LV klasē
- Jānis Jansons (“Motosports Racing Team”) LV
- Ivo Ģermanis (“Motosports Racing Team”) LV
- Jānis Štauers (“VV Moto Racing Team”) LV
Absolūtais iesācējs klasē
- Sandis Zvidriņš (privāti)
- Jānis Kravalis (privāti)
- Toms Binde (privāti)
Klubu komandu ieskaitē, pirmajā vietā ar iegūtiem 117 punktiem “Motosports Racing Team” – Markuss Daniels Jauntirāns, Lauris Ermanis, Edgars Siliņš un Ivo Šteinbergs. Otrajā vietā ar 102 punktiem “Somerpalu MK” – Elary Talu, Veiko Rääts, Timo Hermlin un Tajo Andressoo. Trešajā vietā ar 91 punktu “KTM Orange Racing” – Andris Grīnfelds, Jānis Rasmanis, Miks Rasmanis un Andrejs Stolers.
Rezultāti: https://www.enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&cmp=51
Baltijas čempionāta enduro otrais posms notiks šī gada 9. un 10. jūlijā Igaunijā, Paikusē.
Informāciju sagatavoja LaMSF Enduro komisija