Sokolovā, Čehijā aizvadīts Nāciju Triāls (TDN), kas ir pasaules valstu komandu čempionāts, jeb sportistu valodā motosporta olimpiāde un kurā šogad piedalījās 23 valstu vīriešu komandas 10 sieviešu komandas.
Latvijas izlase, kuras sastāvā startēja komandas kapteinis Kaspars Vērnieks (MT skola), Kristers Einass (Grobiņas MK) un Niks Alksnis (Viking Trial), izcīnīja 12.vietu apsteidzot tādas triāla lielvalstis kā Portugāle, Andora, Luksemburga. Komandas asistenti bija Guntars Mateuss (Grobiņas MK) un Kristaps Ķīlis (MT skola). Komandu vadīja Egils Agarskis (Agarska TK).
Komandas plānos bija uzvarēt arī Dāniju un Slovākiju, no kurām finišā atpalikām par nieka 12 un 9 punktiem.
Diemžēl mūsu izlasei, it sevišķi jaunajiem puišiem trūka pieredzes stāvajos kalnu posmos.
Kasparam Vērniekam šīs bija jau 13 Nācijas un viņš kā komandas kapteinis ar savu pieredzi viennozīmīgi gāja visiem pa priekšu. Kristeram šīs bija ceturtās, bet Nikam trešās nācijas.
Trasē bija divi mākslīgie posmi, kuros mūsējie jutās kā zivis ūdenī, nobraucot tos pa nullēm. Pārējie bija izveidoti gar ceļa malu un upi esošajā kalnu grēdas nogāzē un upes gultnē. Visos posmos tendence – klasiski skolas elementi virzoties no pagriezieniem, no vietas stāvus kalnā pa mālainu, smilšainu grunti ar neskaitāmām koku saknēm un akmeņiem, akmens bluķiem.
Trīs no kalnu posmiem abos apļos tā arī netika pievarēti. Tas ir likumsakarīgi, jo braukšanas tehniku šādos posmos Latvijā un Igaunijā apgūt nav iespējams, taču sacensībās eiropā pēdējos gados braucam par maz. Tuvākā vieta, kur iespējams to apgūt ir polija, čehija. Taču arī šo valstu čempionātos pretēji kā tas bija agrāk, nepiedalāmies vai piedalāmies par maz.
Sestdien kvalifikācijā ieguvām 10.vietu, kas reāli arī atspoguļo vietu rangu tabulā. Par pus sekundi zaudējām Andorai, bet par pus sekundi apsteidzām pat vienus no līderiem, mājiniekus Čehus. Kvalifikācija notiek vienā no sacensību posmiem uz ātrumu. Līdzīgi kā hard enduro, tikai jābrauc tīri, bez kājām un citiem pārkāpumiem.
Pēc iegūtās vietas kvalifikācijā nosaka starta kārtību svētdienas triālam. Mēs startējam septītie uzreiz aiz Čehiem.
Svētdiena pretēji jaukajai nedēļas nogalei sākas ar pavēsu laiku un nepārtrauktu lietu. Organizators to jau bija gaidījis. Dažas ekstrēmākās vietas posmos tika atvieglotas. Latvijas izlase pirmo apli sāk ne pārāk droši, sevišķi nepadodas kalnu posmi. Rezultātā pēc pirmā apļa esam negaidīti zemajā 14.tajā vietā. Atpaliekam no Slovākiem pat par 14 punktiem. Lietus turpinās un trase pamazām izmirkst un kļūst aizvien slidenāka. Tā kā ar fizisko kondīciju mums problēmu nav , pēc iepriekšējo gadu pieredzes ceram, ka mūsu tuvākie konkurenti sāks pagurt.
Tā arī notika. Komanda parāda raksturu. Latvijas izlase rezultātu smagajos apstākļos otrajā aplī uzlabo, bet pārējiem mūsu konkurentiem iet grūtāk. Rezultātā paceļamies uz 12.vietu. Atstarpi ar Slovākiem samazinam līdz 9.iem punktiem, bet ar to ir par maz. Par grūtībām norāda fakts, ka visas līderkomandas krietni pārtērē kontrollaiku,. Arī mums atlika tikai 1.minūte.
TDN kausu iegūst Spāņi (T.Bou, J.Busto un J.Fajardo) atstājot otrajā vietā Lielbritāniju (J.Dabill, J.Price, T.Martyn) un trešajā Franciju (B.Bincaz, A.Ferrer, L.Gubian). Sievietēm pirmā Lielbritānija (E.Bristow, D.Fox, J.Bown), otrā Spānija (S.Gomez, B.Abellan, N.Murcia).
Aizvadītas lieliskas sacensības, noskaņojums komandā labs, kļūdas izanalizētas un plāns nākotnei šajā izlases modelī skaidrs. Atliek gatavoties nākamajam Nāciju triālam kas notiks Ibisas salā pēc gada.
Sacensību laikā notika FIM un FIME triāla komisiju sēdes, kurās tika apspriesti nākamā gada kalendāri, analizētas problēmas un situācijas kontinentālo federāciju un nacionālo federāciju līmenī. Sevišķa bija interese par Latviju un iespējām atkārtoti organizēt Eiropas čempionātu Liepājā. Visi tika iepazīstināti ar jaunievēlēto FIME triāla komisijas sastāvu, kurā turpina strādāt arī Egils Agarskis.
Paldies komandai un asistentiem, mehāniķiem par saliedētību, cīņas sparu. Paldies visiem atbalstītājiem un ģimenēm, kas izmantojot sacensību norises tuvumu, visu nedēļas nogali draudzīgā saimē bija kopā ar komandu Sokolovā, bet dažs labs turēja īkšķi mājās.
Paldies Latvijas motosporta federācijai, LaMSF triāla komisijai.
Latvijas komandas vadītājs, FIME triāla komisijas loceklis Egils Agarskis