Latviešu motokrosa braucējs Kārlis Alberts Reišulis noslēdzis līgumu ar ”MJC Yamaha” rūpnīcas komandu par startēšanu EMX125 Eiropas motokrosa čempionātā.
15 gadus vecais sportists šogad veiksmīgi sevi pierādīja 125cm3 klasē. Lai arī sportists izlaida vairākus posmus, sezonas kopvērtējumā Reišulis ar 81 izcīnītu punktu EMX125 Eiropas motokrosa čempionātā ieņēma 16.vietu (kopā vismaz punktu izcīnīja 57 braucēji). Labākais rezultāts tika sasniegts Itālijas posmā, kur divu braucienu summā mūsu sportistam bija septītā vieta.
Foto: Kārlis Alberts Reišulis
Zināms, ka bez Reišuļa komandā 2021.gada sezonā EMX125 klasē brauks Nīderlandes talants, 2017.gada 65cm3 klases pasaules junioru čempions Ivano Van Erps (šogad EMX125 klasē 22.vieta) un itālis Feručio Zanči.
Reišulis Eiropas motokrosa čempionātā debiju EMX125 klasē piedzīvoja Anglijas posmā, kur viņš palika bez punktiem. Kā raksta mxgp.com, tad piektajā posmā mūsu sportists izcīnīja septīto vietu, uzreiz sevi pierādot kā vienu no labākajiem debitantiem. Vairākos posmos mūsu braucējs iebrauca Top 10, pierādot, ka viņam ir milzīgs nākotnes potenciāls.
Portāls Sportacentrs.com piedāvā sarunu ar Kārli Albertu Reišuli.
Kārli, kā tu vērtē aizvadīto sezonu Eiropas čempionātā EMX125 klasē?
Pirmajās sacensībās Anglijā negāja labi, jo bija liels stress. Viss bija jauns, tāpēc arī bija uztraukums, kas neļāva parādīt to labāko sniegumu. Vēlāk padevās labas sacensības Itālijā, kur izcīnīju septīto vietu, lai arī vairāk nekā pusbraucienu braucu pa otro vietu. Arī sezonas turpinājumā vairākos posmos izdevās iebraukt Top 10.
Kad ”Yamaha” izrādīja pirmo interesi par tevi?
Lommelas posmā Beļģijā bija sarunas, kurās tika izteikts piedāvājums pārstāvēt viņu komandu 2021.gadā.
Ilgi domāji atbildi?
Nedaudz padomājām, aizbraucām uz pirmajiem testiem un diezgan ātri izlēmām, ka ir jāslēdz līgums.
Līgums noslēgts uz vienu sezonu?
Līgums man ir pēc sistēmas 1+1. Pēc nākamās sezonas ir opcija pagarināt līgumu.
”Yamaha” piedāvājums tev bija liels pārsteigums?
Grūti teikt. Iespējams, ar savu sniegumu trasē viņiem iepatikos, tāpēc arī saņēmu piedāvājumu. Tā, ka tas būtu kā spēriens no skaidrām debesīm, tā nebija.
Nākamgad bez startiem Eiropas čempionātā vēl kaut kur plāno braukt?
Galvenais uzsvars tiks likts uz Eiropas un Nīderlandes atklāto čempionātu.
Ko ”Yamaha” rūpnīcas komanda tev nodrošinās nākamajā sezonā?
Pa lielam visu – tehniku, dzīvošanu, treniņus, formas.
Ir kāds konkrēts uzdevums, ko tev komanda ir izvirzījusi?
Tāda konkrēta uzdevuma nav, bet pašam ir jāsaprot, ja esi rūpnīcas komandā, tad visur, kur brauc, ir jārāda tas labākais sniegums un jācīnās par augstākajiem rezultātiem.
Kad un kā sāksi trenēties jaunajai sezonai?
Tagad bijām Francijā, kur aizvadījām treniņus ar ”Yamaha” komandu. Tagad esmu Latvijā, kur skatīsimies pēc laikapstākļiem. Ja būs iespēja, trenēsimies tepat Latvijā. Esam jau sākuši strādāt pie fiziskās sagatavotības, lai, sākoties sezonai, būtu maksimāli labā sportiskā formā. Man ir sastādīta programma pēc kuras arī strādāšu.
Tu šogad Eiropas čempionātā brauci ar savu personīgo motociklu vai ar kādas komandas moci?
Braucām ar savu personīgo motociklu.
Un, ja tev, piemēram, jau šosezon būtu ”Yamaha” rūpnīcas komandas motocikls – rezultāti varētu būt augstāki?
Grūti teikt. Dažreiz var būt tā, ka tehnika ir ātra, bet tā varbūt nav piemērota tavam stilam, kā rezultātā braukšana nepadodas tik raita, kā gribētos. Tajā pašā laikā, ja mocīts ir nedaudz lēnāks, bet tu ar to esi apradis kā cimds ar roku, tad tie rezultāti ir labāki. Man šosezon bija mocītis, uz kura jutos labi un varēju braukt ātri.
Kā testos gāja? Ko vari teikt par jauno ”Yamaha” motociklu?
Testos tas bija treniņu motocikls, un tas nebija sacensību motocikls, tāpēc tā grūti teikt. Bet, protams, motocikls bija lielisks, bija patīkami braukt. Liekas, ka mocītis bija vieglāks, kurš bija vieglāk kontrolējams.
Kā pašam ir apzināties, ka esi ticis rūpnīcu komandā?
Protams, sajūtas ir foršas, bet negribu tagad izdarīt uz sevi lielu spiedienu – ir jāiet soli pa solim un tad viss būs labi. Galvenais ar abām kājām stāvēt uz zemes un jāturpina strādāt tāpat, kā līdz šim. Tas, ka man ir līgums ar rūpnīcas komanda, nedod man iespēju staigāt ar pirkstiem gaisā. Ir jāstāv ar abām kājām uz zemes, jo ātri var sadegt.
Cik tu ilgi esi jau motokrosā?
Braukt sāku apmēram četrarpus gadu vecumā. Jau labu laiku.
Kādi ir tavi lielākie sasniegumi, kas uzreiz nāk prātā?
Manuprāt, 2019.gads, kur pasaules čempionātā 85cm3 klasē izcīnīju piekto vietu, bet Eiropas čempionātā paliku ceturtais. Protams, arī Latvijā ir izcīnīti vairāki tituli.
Avots: Sportacentrs.com/Gatis Liepiņš