28.aprīlī Madonā, mototrasē „Smeceres sils” norisinājās Baltijas kausa pirmais posms un Latvijas kausa otrais posms Enduro Sprintā un Latvijas čempionāta otrais posms Enduro.
Mototrasē „Smeceres sils” aizvadīts līdz šim vislabākais Enduro posms Latvijā. Pēc sacensībām organizators saņēmis atzinīgus vārdus par augstvērtīgi un kvalitatīvi sagatavotām Enduro sacensībām. Pieredzējušākie sportisti, kuri piedalījušies sacensībās ārpus Latvijas robežām, Madonas trasi novērtējuši kā augsta līmeņa Eiropas Enduro posmu. Finišu sasniedza spēcīgākie, izturīgākie un meistarīgākie Enduro sportisti, jo kā intervijās atzina vairāki braucēji, viegli nebija nevienu brīdi. Šoreiz pat pārbraucienos nevarēja atpūsties, jo arī par tiem sacensību galvenais organizators Romāns Ērkulis bija parūpējies, lai sportistiem būtu interesanti. Sportistiem bija ļoti grūta un piesātināta diena.
Sarunā ar Ivo Šteinbergs („CEC I.S.Racing”), kurš arī šajā posmā bija visātrākais un kāpa uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena, atzina, ka šīs bijušas vislabākās sacensības Latvijā. „Zināju, kur braucu, bet nezināju, kas mūs sagaidīs. Viss bija ļoti labi sagatavots. Pārbraucieni bija grūti, bet interesanti. Dažās vietās bija jāpadomā, kur labāk braukt. Bija koki, saknes, brauciens augšup un lejup. Vidējais ātrums nebija liels. Tas arī padarīja pārbraucienu tik interesantu.” Trasē bijušas divas grūtas vietas, kuras varēja apbraukt. „Tie, kas paskatījās pa labi, pa kreisi – tika garām, tie, kas ne – iestrēga dubļos.” Trase bija izbraucama, un viss bija atkarīgs no tā, cik sportisti uzmanīgi to vērojuši.
„Pirms starta izstaigājām pirmo krosa testu, tas bija pārveidots, un tad Enduro testu, kas bija uz pusi garāks un atbilda Eiropas Enduro līmeņa testam. Grūtākie Enduro testi, kādi Latvijā bijuši. Testos varēja pavērot, kurš ko prata izdarīt tik garā un sarežģītā testā,” saka sportists.
Šoreiz sportistiem ierasto trīs apļu vietā bija jābrauc četri apļi, tas arī bijis interesanti. „Trasē pavadījām 5 stundas. Sanāca daudz testu, pēdējos apļos palika mazāk spēka, „idejiski” nogura rokas un dažas muskuļu grupas.” I. Šteinbergam abi testi izdevušies meistarīgi, bez kļūdām. Diezgan ātri uzrādījis lielu pārsvaru – 2 minūtes. „Citiem tā ir viela pārdomām, man tā ir analīze un arī viela pārdomām. Jo grūtāks tests, jo labāk var redzēt, ko sportists var, ko nevar un cik ātri viņš var adaptēties. Ja būtu bijuši igauņu braucēji, taktika nemainītos, tikai būtu lielāka cīņa par uzvaru. Nedrīkstēja atslābt ne mirkli. Katrs aplis man bija cīņa ar sevi un savu laiku. Savus testa laikus apskatījos tik trešajā aplī. Katrā aplī mēģināju kāpināt ātrumu, skatījos, kuru vietu izbraukt ātrāk.” Testi ar katru apli palikuši arvien sarežģītāki, saknes slidenākas, līdz ar to fiziski grūtāki. „Pēdējā apļa testā dažus braucējus noķēru pa apli,” atceras braucējs.
„Esmu ļoti priecīgs, ka sacensību organizatori bija ņēmuši vērā pagājušā gada ieteikumus. Bija padomāts par sarežģītību. Vienmēr būs kāds, kuram trase ir pa grūtu vai pārāk viegla. Nevar uztaisīt testus visām gaumēm.” Sacensību uzvarētājs atzīst, ka „šis bija Latvijas augstākā līmeņa tests, kāds bijis izbraukts trīs gadu laikā, kopš piedalos Enduro. Par cik braucu arī Igaunijas posmos, mani šie testi nebiedēja. Man tie bija interesanti. Visu dienu braucu un baudīju sacensības. Cepuri nost organizatoriem par to, ka grants ceļi principā nebija iekļauti, tikai vien pāris metru, tas Enduro padarīja vēl labāku un baudāmāku. Laikapstākļi bija ideāli – trase neputēja. Jā, pārbrauciens bija mitrāks, bet kā jau minēju, to visu varēja apbraukt. Aizvadīts vienas dienas labs Enduro,” tā Ivo Šteinbergs, kurš jau šajā nedēļas nogalē startēs Baltijas čempionāta divu dienu Enduro posmā Paikusē.
E1 klases pirmās vietas ieguvējs Edgars Siliņš („Motosports Racing Team”) arī priecājās par aizvadītajām sacensībām Madonā, jo trase, kā jau vienmēr, bija sagatavota ļoti augstā līmenī. „Šogad sakarā ar to, ka kvadricikli nebrauc Enduro posmos, organizatori bija vēl vairāk pacentušies, lai solo motocikliem būtu interesantāk. Trase kā mazajā Šveicē. Patīkami, ka tik reljefiem bagātu trasi var uztaisīt tepat Latvijā. Pēdējo gadu laikā esam ļoti izlutināti, jo agrāk pārsvarā braucām pa koplietošanas ceļiem un jau vairākus gadus iebrauktām meža un pļavu takām, un cīnījāmies gandrīz tikai testos. Madonas trasē cīnījāmies arī pārbraucienos un tērējām spēkus braucot kalnos, pāri kritušiem kokiem, dubļiem un izcirtumiem.” E. Siliņš gandarīts par tik ļoti interesantām sacensībām. „Sanāca arī sīva cīņa ar Gintu Filipsonu par E1 klases augstāko pakāpienu,” tā par aizvadīto posmu Edgars Siliņš.
Seniori 40+ klases otrās vietas ieguvējs, Eiropas Enduro komisijas loceklis Artūrs Robežnieks („Kalsnava MB”), kurš ar Enduro nodarbojās 41 gadu, par aizvadīto posmu Madonā izteica atzinīgus vārdus. „Trase bija ļoti labi sagatavota, „enduriska”, nebija viegla, ceļu praktiski nebija. Tur bija kalni – augšup, lejup. Nebija bīstama, arī traumu nebija. Manuprāt, tas bija labākais, kas līdz šim Latvijā ir bijis. Testi bija vienkārši perfekti, interesanti, bet ne viegli.”
Pirmajā testā bija motokrosa trase, kas apvienota ar dažādiem Enduro elementiem. Otrs tests bija īsts Enduro, „neko pielikt neko atņemt. Tas prasīja savu meistarību. Viss bija izbraucams. Es droši apgalvoju, ka šis bija visinteresantākais, un arī fiziski smagākais Enduro. Laba skola.”
Seniori 40+ klasē bijusi ļoti sportiska atmosfēra, izcilajā trasē notikusi meistarīga cīņa līdz pat pēdējam testam. „Mūsu klasē, kurā braucu – es, Einārs Vinters, Sandris Kļaviņš un Jānis Rasmanis, mēs četri cīnījāmies par trijnieku. Cīņa notika līdz pēdējam testam, tikai pēdējā testā izcīnīju otro vietu,” stāsta A. Robežnieks. Kopā bija jābrauc 8 testi uz laiku.
„Jātrenējas, jo īpaši jaunajiem. Lai uzvarētu Enduro, ir jābrauc līdz galam, nevar izstāties. Tik daudzveidīgas, interesantas un „enduriskas” sacensības Latvijā vēl nebija bijušas. Bet tās tajā pašā laikā prasīja fizisku piepūli. Ieguvu daudz pozitīvu emociju,” tā Artūrs Robežnieks.
Sacensību organizators Romāns Ērkulis gandarīts par veiksmīgi aizvadīto Enduro posmu Madonā. Viss noritējis laikā. „Šogad Enduro nepiedalās kvadriciklu klases, tas dod neierobežotas iespējas variēt ar trasi, būvēt to daudz sarežģītāku. Trasi ar 10 ballēm novērtēja visi sportisti, kas piedalījās. Visi bija priecīgi. Nenoliedzami palīdzēja Madonas reljefs. Bija stāvi kalni, kuri sagādāja problēmas nevienam vien sportistam. Paldies Dievam, visi mājās aizbrauca laimīgi, sveiki un veseli. Trase šoreiz bija lēnāka, sarežģītāka, kas izslēdza iespējas iedzīvoties traumās.” Šogad sacensībās startējuši trīs valstu pārstāvji. „Diemžēl šogad igauņu sportisti nebrauks sprinta sacensības, bet bija dalībnieki no Latvijas, Lietuvas un četri sportisti no Krievijas,” stāsta organizators.
Liels paldies Madonas pašvaldībai, sponsoriem un atbalstītājiem.
Sacensību direktors un organizators Romāns Ērkulis saka paldies visiem sportistiem, kuri bija ļoti korekti un ievēroja maršruta zīmes. „Liels paldies, ka braucāt, ievērojot trasi, un neradījāt kaitējumu dabai.” Paldies Mārtiņam Jakovičam, kurš pašaizliedzīgi palīdzēja trases sagatavošanā, paldies sportistiem, kas perfekti nobrauca. Visu kopējais darbs atmaksājās ar brīnišķīgām sacensībām un lielu gandarījumu.
Latvijas kausa TOP3
E1 klasē
- Edgars Siliņš („Motosports Racing Team”)
- Gints Filipsons („CEC I.S.Racing”)
- Andris Grīnfelds („Agarska Triāla Klubs”)
E2 klasē
- Ivo Šteinbergs („CEC I.S.Racing”)
- Jānis Vinters („Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
- Kaspars Bondars („CEC I.S.Racing”)
E3 klasē
- Lauris Ermanis („Motosports Racing Team”)
- Lauris Liepiņš („RaceON”)
- Lauris Paulovskis („CEC I.S.Racing”)
Juniori 14+ klasē
- Miks Rasmanis („Moto A-Z”)
- Ģirts Kalniņš („Motosports Racing Team”)
- Markuss Daniels Jauntirāns („Motosports Racing Team”)
Seniori 40+ klasē
- Einārs Vinters („Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
- Artūrs Robežnieks („Kalsnava MB”)
- Sandris Kļaviņš („Motosports Racing Team”)
A 18+ klasē
- Valdis Šakins („Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
- Klāvs Miķelsons („Individuāli”)
- Rihards Stārostnieks („RaceON”)
H30+ klasē
- Jānis Lubāns (Individuāli)
- Jānis Jansons („Motosports Racing Team”)
- Kaspars Ērkulis („Kalsnava MB”)
Iesācēju (C) klasē
- Mārtiņš Cepurnieks („IK Auseklis Motoklubs”)
- Didzis Kalve („IK Auseklis Motoklubs”)
- Edgars Apsītis („Motosports Racing Team”)
Veterāni 50+ klasē
- Danielius Žoštautas („Kilobaitas Racing Team”)
- Pēteris Sliede („apPasaule”)
- Juris Deičmanis („Moto A-Z”)
Veterāni 60+ klasē
- Ričardas Duonelavičius („Kilobaitas Racing Team”)
- Viesturs Kaktabuls („Motosports Racing Team”)
- Modris Brengmanis („Individuāli”)
Open LV klasē
- Roberts Jānis Rubens („CAMK Latgale”)
- Edgars Ivuškāns („RaceON”)
- Uldis Veidenieks („Mārupes AMK Bieriņi”)
Klubu komandu vērtējumā pirmajā vietā ar iegūtiem 55 punktiem “Motosports Racing Team” – Edgars Siliņš, Lauris Ermanis, Sandris Kļaviņš un Markuss Daniels Jauntirāns.
Otrajā vietā ar iegūtiem 52 punktiem – “CEC I.S.Racing” – Ivo Šteinbergs, Gints Filipsons, Kaspars Bondars un Edgars Rubenis.
Trešajā vietā ar iegūtiem 50 punktiem “Jāņa Vintera Moto Team Riga” – Einārs Vinters, Jānis Vinters, Gints Berziņš un Stefano Chiussi.
Visi rezultāti – http://enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&cmp=36
Informāciju sagatavoja Luīze Mīkstā