Lietuvas trasē “Nemunas ring”, vienā no Baltijas ātrākajām trasēm, kur trases vidējais ātrums ir ap 170km/h, 6. un 7. jūnijā norisinājās Baltijas čempionāta 1. posms motošosejā, kas paralēli bija arī “Liqui Moly” Lietuvas un Latvijas čempionāta motošosejas ieskaite.
Lietuvas trase ir specifiska, bīstama un sarežģīta motošosejas braucējiem, jo tā ir ļoti ātra, bet segums ir ļoti nelīdzens. Taču tas netraucēja motošosejas braucējiem sacensties un pat uzstādīt jaunus trases rekordus. Sacensību visjaudīgākajā klasē “Superbike” septiņu sportistu konkurencē ļoti spraigā cīņā trešo vietu izcīnīja pašmāju sportists Uldis Eglītis (“SFRT Motorsports”), kas pēc garāka pārtraukuma ir atgriezies motošosejas sacensībās. Ar viņu līdz beidzamajam aplim par godalgoto vietu godam cīnījās cits pašmāju sportists Sergejs Paņevins (“Motoaplis”), kurš beigās ierindojās ceturtajā vietā.
Taču “Superbike” klases braucēji visus pārsteidza ar vēl vienu notikumu – klases uzvarētājs Sarunas Pladas, kurš pēc 10 gadu pārtraukuma kvalifikācijas braucienos uzstādīja jaunu rekordu – 1:09.743 min, pārspējot savu iepriekš uzstādīto trases ātruma rekordu (1:10.159 min)!
Godalgotas vietas izcīnīja arī latvietis Gints Apinis (“Motoaplis”) ar otro vietu “Superstock 600” klasē, kurā pirmo vietu ieguva lietuvietis Mantas Urmonas, bet trešā vieta tika Latvijā dzīvojošam lietuviešu sportistam Mikas Razmislavicius. “C 1200” klasē aiz lietuviešu sportista Lukas Merkys otro un trešo vietu Baltijas motošosejas čempionāta ieskaitē dalīja Latvijas sportisti: Mikus Baltrums, kurš ieguva otro vietu un Māris Grīviņš, kurš ieguva trešo vietu. Savukārt “Street sport 1000” klasē sudraba medaļu izcīnīja Andrejs Andrejevs.
Jaudīgās “Superbike” klases trešās vietas ieguvējs Uldis Eglītis (“SFRT Motorsports”) minēja, ka vienmēr ir interesanti pabraukt tādās trasēs kā “Nemunas ring”. Trases konfigurācija viņš atzīmēja kā ļoti labu – garajās taisnēs ātrums sasniedz pat 270 km/h, piebilstot, ka trase ir arī bīstama tās nelīdzenā seguma dēļ. Cīņa esot bijusi ļoti sīva līdz pat pašām beigām. “Es biju pārliecināts, ka sportists, kurš beigās ieņēma otro vietu manā klasē, ir no “B1200” klases. Pretējā gadījumā būtu pacenties braukt vēl nedaudz ātrāk un apdzīt arī viņu,” stāsta Uldis. Viņš arī min, ka sacensībās nekad nedrīkst atslābt: “Tiklīdz atslābsti, uzreiz kāds pabrauks garām, jo apļa laiki visiem bija līdzīgi un tā ir tikai sekunde.”
““Nemun ring” trasē biju otro reizi, bet tā joprojām pārsteidza ar savu ātrumu, līkumiem, reljefu un pieticīgo segumu. Pirmajā treniņu dienā nācās atcerēties visas nianses šajā specifiskajā trasē. Ļoti daudzi braucēji veic dažādus regulējumus, lai šajā trasē justos ērtāk, bet es nolēmu neko nedarīt un censties iemācīties braukt konstantā ātrumā. Otrajā dienā bija ļoti karsts, un, tā kā man bija riepas [paredzētas] karstam laikam, saķere bija ļoti laba, un savu apļa laiku uzlaboju par 4 sekundēm, kas man ļāva arī sacensībās cīnīties par pjedestālu. Rezultātā – 3. vieta “C1200” klasē Baltijas čempionātā un milzīgs gandarījums par paveikto. Milzīgs paldies komandai un atbalstītājiem, kā arī Lietuvas motosporta federācijai par lieliski noorganizētu pasākumu,” stāsta “C1200” klases trešās vietas ieguvējs Māris Grīviņš.
Nākamais Baltijas motošosejas čempionāta posms notiks 18.-19. jūlijā Igaunijas trasē “Auto24Ring” Biķernieku trasē.
Latvijas motosporta federācijas, motošosejas preses daļa
Ziņu sagatavoja: Dace Teibe (+371 27851112, [email protected])
Foto materiāls pieejams te: https://foto.inbox.lv/crmoto/BCRC-2020-LT-1st-stage
Bilžu autors: Dace Teibe
Vairāk informācijas: