Sestdien, 1. augustā Madonā, MX parkā “Smeceres sils” notika Baltijas kausa pirmais posms enduro sprintā, Latvijas kausa otrais posms enduro sprintā, Latvijas čempionāta un kausa trešais posms enduro.
Enduro trase Madonā neatstāj vienaldzīgu nevienu motosportistu. Tā ir tehniski sarežģīta un tai pat laikā interesanta un atšķirīga no citām trasēm Latvijā, trases reljefs – stāvie uzbraucieni un nobraucieni, šaurās meža takas, saknes un citi enduro sacensībām atbilstoši elementi, kā arī motokrosa trase, ir MX parkā “Smeceres sils”. Arī aizvadītajās brīvdienās tur pulcējās 121 enduro/enduro sprinta dalībnieks no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas. Šoreiz sacensības uz “savas ādas” lielā skaitā izmēģināja absolūto iesācēju klašu dalībnieki, kuri startēja pirmo reizi. Tas šiem sportistiem bija liels pārbaudījums ar kuru vairāk vai mazāk galā tika visi. Arī pieredzējušākie sportisti atzina, ka trase nebūt nebija viegla. Laikapstākļi bija ideāli sacensībām – spīdēja saule, nebija karsts, arī lietus nelija.
Madonas novada domes priekšsēdētājs, Latvijas motosporta federācijas (LaMSF) viceprezidents Agris Lungevičs:“Ir piepildījies ilgi lolots sapnis – apvienojām divus moto pasākumus vienā dienā – ikgadējo “Free Hawks” ar enduro. Dienā bija sportiskā sadaļa – “Smecers sila” trasē norisinājās enduro sprints un Madonā pilsētas centrā “Free Hawks” paraugdemonstrējumi. Vakarā bija kopīga motobraucēju parāde, pēc kuras sekoja enduro sportistu apbalvošana pilsētas centrā.” Abi šie pasākumi tradicionāli notiek Madonā un tādēļ šovasar bija plāns šos abus pasākumus apvienot. “Domāju, ka viss izdevās ļoti labi. Trase bija grūta, bet ceru, ka sportisti bija apmierināti. Liels prieks, ka nebija traumu. Bija ļoti daudz dalībnieku – 121, bija daudz iesācēju. Bija arī tādi, kas līdz finišam netika, ceru, ka šie iesācēji nepadosies un turpinās piedalīties arī nākamajos posmos,” saka Agris Lungevičs, kurš atzīst, ka absolūtajiem iesācējiem trase nebija viegla. “Kopumā “moču” diena Madonā izdevās lieliski. Arī laikapstākļi bija labi. Paldies visiem, kas piedalījās parādes braucienā un iepriecināja pilsētas iedzīvotājus un viesus. Tas bija skaists. Parādes braucienā piedalījās vairāk kā 1000 motociklistu, tai skaitā mēs – 50 enduro braucēji. Enduro braucējiem bija tas gods saņemt balvas Saieta laukumā uz skatuves. Sportistus ar aplausiem sveica skatītāji, kas bija sanākuši uz šo pasākumu pilsētas centrā,” tā Agris Lungevičs.
Arī šoreiz visātrākais un nepārspēts EGP klasē palika Ivo Šteinbergs (“CEC I.S.Racing”), aiz sevis atstājot komandas biedrus Andri Grīnfeldu un Edgaru Siliņu (“Motosports Racing Team”).
Sarunā ar E2 klases trešās vietas ieguvēju Gintu Bērziņu (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”), viņš pastāstīja, ka sacensības Madonā, kā vienmēr, bija interesantas. “Abi testi bija pietiekami sarežģīti, lai būtu interesanti braukt. Pārbrauciens patika, jo praktiski nebija jābrauc pa koplietošanas ceļiem. Trasē bija arī dažas sarežgītas vietas, bet tas, pateicoties Madonas reljefam,” stāsta sportists, kuram ātruma testos pirmajā aplī gāja grūtāk. “Jūnijā nepiedalījos divu dienu enduro sacensībās, tādēļ šie testi man bija pilnīgi jauni, nezināju, ko no tiem sagaidīt. Trasē ierados sacensību rītā, tāpēc nebija iespēja pilnībā izstaigāt abus testus. Tie ir ļoti gari,” saka Gints Bērziņš. Sportists pirmo apli brauca ļoti uzmanīgi un prātīgi. Neskatoties uz to, otrajā aplī pirmajā testā piedzīvoja nelielu kritienu, bet viss bija labi. “Ar visu kritienu laiks bija labāks kā pirmā apļa pirmajā testā. Otrajā testā “patraucēja” pāris iesācēju (C) klases braucēji. Vēl noķēru pirms manis iebraukušo sportistu, līdz ar to nesanāca uzrādīt labu rezultātu. Ekstra tests, kas bija pēc otrā apļa, izdevās labi. Neviens netraucēja un trasi arī jau zināju,” tā par sacensībām “Smecers silā” Gints Bērziņš.
E 40+ klases trešās vietas ieguvējam, pieredzes bagātajam enduro braucējam, FIM pārstāvim Eiropā Artūram Robežniekam (“Kalsnava MB”) šogad šīs bija pirmās enduro/enduro sprinta sacensības. “Tās bija noorganizētas augstā līmenī, tur pat nav divu domu, bet tās nebija vieglas. Trase un ātruma testi bija tehniski sarežģīti un savā ziņā grūti. Tā bija pielijusi un slidena. Par sacensībām varu teikt tikai to labāko. Dažas vietas trasē nebija paradzētas absolūtajiem iesācējiem, bet, domājot par viņiem nākotnē, organizatori var trasi izveidot tā, lai var apbraukt grūtākās vietas, kā tas ir Eiropā un reizēm arī pie mums. Ceru, ka grūtības neaizbiedēja tos, kuri brauca pirmo reizi. Trase atbilst Eiropas līmenim. Tā bija izbraucama, viss ir kārtībā, bet tā nebija paredzēta absolūtajiem iesācējiem, kas brauca pirmo reizi. Prieks par tiem, kas brauca un cīnījās līdz galam,” stāsta Artūrs Robežnieks. Parādes brauciens bija iespaidīgs. Tur bija daudz un dažāda veida motociklu – “mēs ar enduro motocikliem, lieli čoperi, baikeri. Visu cieņu Madonai. Tas bija izdevies! Arī apbalvošanas ceremonija bija grandioza un iespaidīga. Reti, kur tā notiek. Pilsētas mērogs,” tā Artūrs Robežnieks.
Sacensību direktors Romāns Ērkulis: “Madona ir Madona. Skaidrāks par skaidru, ka viss ir sakārtots, izveidots atbilstoši sacensību kvalitātei. Paldies visai komandai, kas ieguldīja savu laiku, darbu un spēku, lai taptu šāda mēroga sacensības. Paldies Madonas novada domei.” Sacensības noritēja veiksmīgi, pēc plāna. Pēc tām sekoja motociklu parāde pa Madonu. “Jāsaka, tā ir atkal Madona. Katru reizi pēc sacensībām mēs nebraucam kopā vienā parādē ar 1200 motociklistiem. Kārtējo reizi Madona parādīja, kas ir enduro. Arī es visu mūžu esmu cīnījies par to, ka enduro “ir jānāk ārā no meža”, jārāda citiem cilvēkiem, kas tas ir. Tas arī šajā reizē ļoti labi izdevās. Arī sacensības bija izdevušās. Laikapstākļi bija ļoti labi,” stāsta Romāns Ērkulis. Pats galvenais, – ja ātrā palīdzība neizkustēja no vietas, tad tas ir vislabākais, tas ir gandarījums gan sportistiem, gan organizatoriem. “Dalībnieku skaits bija normāls – 121, lai gan biju gaidījis, ka būs vairāk. Šoreiz neatbrauca daudz lietuviešu sportistu, arī igauņu bija mazāk kā iepriekšējā posmā. Sportisti bija apmierināti. Trase bija sagatavota fantastiski, krosa elementi bija nolīdzināti, visi varēja baudīt sacensības. Protams, trase bija tehniski sarežģīta un grūta, to arī sarunā pēc sacensībām atklāja pieredzējušākie sportisti. Visgrūtāk klājās aboslūto iesācēju klasēm, meistarības pakāpe mazāka, bet, es domāju, ka viņiem gandarījums bija tik un tā,” teic Romāns Ērkulis. Absolūtajiem iesācējiem bija iespēja izmēģināt, izbaudīt un tiekties uz panākumiem nākotnē. “Paldies, ka viņi atbrauca un izjuta sacensību “garšu”. Novēlu viņiem pārdomāt šīs lietas, paskatīties uz to no cita puses un saprast, ka tas ir “forši”, ar visiem pārējiem, pieredzējušākiem un spēcīgākim sportistiem startēt vienās sacensībās. Baltijā šī trase atzīta kā grūta un laba. Viss bija lieliski. Parādes braucienā braucu pa priekšu, tirpiņas skrēja pa muguru. Bija patīkami būt daļai no lielā motociklistu pulka. Arī apbalvošana bija izdevusies. Mūs atpazīstamība aug ikdienu. Visi zina, kas ir enduro, šajā kontekstā arī Madonu. Esam gandarīti. Kārtējais „mačs” ir izdevies un dodamies tālāk. Šogad pats galvenais ir novadīt enduro/enduro sprinta čempionātu un kausu pilnvērtīgi līdz galam,” tā Romāns Ērkulis.
Baltijas kausa klašu uzvarētāji
EGP klasē:
- Ivo Šteinbergs (“CEC I.S.Racing”)
- Andris Grīnfelds (“CEC I.S.Racing”)
- Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”)
E1 klasē:
- Aivars Kukojs (“Motosports Racing Team”)
- Edgars Rubenis (“GF Racing Team”)
- Andrius Mitkevičius (“Kilobaitas Racing Team”)
E2 klasē:
- Ivo Šteinbergs (“CEC I.S.Racing”)
- Edgars Siliņš (“Motosports Racing Team”)
- Gints Bērziņš (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
E3 klasē:
- Andris Grīnfelds (“CEC I.S.Racing”)
- Lauris Ermanis (“Motosports Racing Team”)
- Mārtiņš Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
E 40+ klasē:
- Einārs Vinters (“Jāņa Vintera Moto Team Riga”)
- Jānis Rasmanis (“CEC I.S.Racing”)
- Artūrs Robežnieks (“Kalsnava MB”)
E juniors 16+ klasē:
- Miks Rasmanis (“CEC I.S.Racing”)
- Ģirts Kalniņš (“Motosports Racing Team”)
Hobiji 2T klasē:
- Timo Hermlin (“Somerpalu MK”)
- Aleksandrs Čerņagins (“CEC I.S.Racing”)
- Kalvis Kušķis (“Motosports Racing Team”)
Hobiji 4T klasē:
- Jānis Freimanis (“Saldus motoklubs”)
- Ģirts Dubavs (“Moto A-Z”)
- Alvis Lecis (“CEC I.S.Racing”)
Iesācēji (C) 2T klasē:
- Edgars Vilcāns (“Siguldas Minimoto”)
- Agris Biezais (“apPasaule”)
- Andrii Dodonov (individuāli)
Iesācēji (C) 4T klasē:
- Mārcis Valbergs (individuāli)
- Kristiāns Vēbers (“RaceON”)
- Artūrs Semjonovs (“CEC I.S.Racing”)
Veterāni 50+ klasē:
- Andris Kalniņš (“Motosports Racing Team”)
- Danielius Žoštautas (“Kilobaitas Racing Team”)
- Vilnis Zeiza (“Motodroms”)
Absolūtie iesācēji klasē:
- Valters Gotlaufs (individuāli)
- Ivars Plivčs (individuāli)
- Gunārs Koja (individuāli)
Klubu komandu ieskaitē ar iegūtiem 60 punktiem pirmajā vietā “CEC I.S.Racing” – Miks Rasmanis, Andris Grīnfelds, Ivo Šteinbergs un Jānis Rasmanis.
Otrajā vietā ar iegūtiem 51 punktu “Motosports Racing Team” – Edgars Siliņš, Lauris Ermanis, Ģirts Kalniņš un Sandris Kļaviņš.
Trešajā vietā un 50 iegūti punkti “Jāņa Vintera Moto Team Riga” – Einārs Vinters, Mārtiņš Vinters un Gints Bērziņš.
Sacensību rezultāti: http://www.enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&type=3
Nākamais posms šajā nedēļas nogalē 8. un 9. augustā Igaunijā, Paikusē, kur norisināsies divu dienu Baltijas un Latvijas čempionāts un kauss enduro/enduro sprintā.
Sekojiet līdzi arī mūsu facebook.com/endurosports/ – Enduro Sports Latvija, kā arī lamsf.lv.
Informāciju sagatavoja Luīze Vīksna
Foto Māris Stiprais