Svētdien, 19. jūnijā, Saldus novadā, Lutriņos, trasē “Alpi” notika Latvijas kausa cross country ceturtais posms.
Lutriņos, trasē “Alpi” cross country notiek otro gadu. Šogad trasē bija veiktas izmaiņas, tā bija garāka, ar dažādiem elementiem, daudz dinamiskāka, un sportistiem vēl interesantāka, jo bija iekļautas jaunas vietas. Šajā posmā startēja 76 solo klašu dalībnieki un 22 kvadru braucēji.
Šoreiz absolūtā uzvarētāja titulu izcīnīja E1 klases sportists Markuss Daniels Jauntirāns (“Motosports Racing Team”), kurš sīvā cīņā uzveica savu spēcīgo konkurentu E1 klases dalībnieku Miku Rasmani (“Orange Racing”), kurš savukārt uzstādīja vienu visātrāko apli un saņēma galveno balvu – augstspiediena mazgātāju, bet trešajā vietā Gustavs Krasts (“Motosports Racing Team”).
Kvadru klasē visātrākais kvadri open klases sportists Aivis Graudiņš (“Moto A-Z”).
Solo klašu uzvarētājs Markuss Daniels Jauntirāns (“Motosports Racing Team”) pastāstīja, ka šogad trase bija savādāka. “Tā bija daudz ātrāka, bija no visa pa druskai – taisnes, pļavas, meža posmi, asi līkumi, lēcieni. Manuprāt, šogad trase bija tehniskāka, jo bija jābrauc pa dažādiem elementiem un segumiem. Startā aizbraucu kā astotais, bet jau pirmajā aplī spēju apdzīt dažus no priekšā braucošajiem un braukt savā tempā. Gandrīz divu stundu garo braucienu bija sīva cīņa ar Miku Rasmani, kas šīs sacensības man padarīja daudz interesantākas, jo bija jacīnās par uzvaru. Cīnoties ar Miku par pirmo vietu, saķerāmies taisnē un abi kritām, bet piecēlāmies un turpinājām sacensības par līdera pozīcīju. Šis posms ir viennozīmīgi viens no maniem mīļākajiem, jo šeit bija daudz dažādu elementu,” stāsta uzvarētājs.
Oganizatori bija pacentušies, lai skatītājiem būtu interesanti, jo trases konfigurācija bija pārdomāta. Pirms starta sāka smidzināt lietus, tad pārstāja un vēlāk jau sāka līt ar vien spēcīgāk, kas padarīja trasi slidenāku, tāpēc bija jābrauc uzmanīgāk, lietus ietekmēja redzamību.
“Kopumā vērtēju šīs sacensības kā izdevušās, tika iegūta vērtīga pieredze. Konkurējot uzdziām tempu, kas ļāva braukt vēl ātrāk un uzrādīt ātrākus apļa laikus. Paldies atbalstītajiem bez kuriem šis nebūtu iespejams: manai komandai “Motosports Racing Team”, “Green Suspension” un “Avoti SWF”,” teic Markuss Daniels Jauntirāns.
Iesācēji (C) 4T klases uzvarētājam Gintam Baldiņam (“Saldus motoklubs”) šis ir cross country sacensību pirmais gads. Sportists atzīst, ka pagaidām Saldū trase patikusi vislabāk, salīdzinot ar iepriekšējiem posmiem. “Šajā trasē ir labs reljefs, tehniski elementi. Mans brauciens bija veiksmīgs bez kritieniem. Izbraucot no starta, pēc pāris līkumiem uz akmens pārsitu priekšējo riepu, mainījās motocikla kontrole. Brauciena laikā parādījās daudz, lielu akmeņu, no kuriem bija jāuzmanās. Braucu savā tempā un centos nobraukt stabili. Brauciena laikā sāka līt, tas trasi padarīja vēl labāku, jo pirms lietus trase bija diezgan sausa,” saka Gints Baldiņš.
Absolūtais iesācējs klasē otro vietu ieguva Sergejs Zembkovskis. Taujāts par to, kā izdomājis braukt sacensībās, Sergejs pastāstīja, ka līdz šim sporta veidam nonācis netīšām. “Manam dēlam patīk braukt ar motociklu. Sākumā nopirku viņam braucamo un tikai pēc tam sev. Kaimiņš pamudināja, lai braucam uz sacensībām, un tā viss sākās. Man patika. Trase Saldū man ļoti patika, tā bija dinamiska, braukšana bija “forša”. Man, kā iesācējam, dažas vietas šķita tādas bīstamākas un gribējās, lai tur ir kāda brīdinājuma zīme, piemēram, tur, kur griezāmies uz ceļa posma, tur bija tāda pumpa, nevarēja braukt ātri, varēja pārlidot pāri stūrei. Iepazīšanās aplī visu nevarēja atcerēties. Bija vairākas vietas, kur varēja nokrist, bet man izdevās visur izbraukt veiksmīgi,” saka Sergejs.
Meža posmā trase bija šaurāka, tādēļ tur praktiski nebija iespējams apdzīt, tāpēc tur sportists nedaudz iekavēja laiku. Ja krosa trasē viss bija raiti, tad mežā visi palika lēnāki. “Starts neizdevās kā gribējās, sanāca vēl “ratā paraut”. Patika klusais starts, tas savā ziņā bija interesants, tā bija tāda “odziņa”. Šeit izjutu to starta garšu, gaidi to momentu, kad izšaus. Tas bija “forši’. Bija satraukums. Līdz pirmajai vietai pietrūka 16 sekundes. Nekas. Jebkurā gadījumā pasākums bija labs. Laiks bija normāls, līņāja. Trase bija dubļaina, brilles meta ciet, bet kopumā esmu priecīgs par šo posmu,” tā Sergejs Zembkovskis.
ATV klases otrās vietas ieguvējs Rolands Puravs: “Trase bija nedaudz savādāka ar iekļautu “skrienamo” gabalu un roteriem – ātruma slāpētājim, bet visā visumā ļoti līdzīga kā pagājušajā gadā. Man patika, ka lietus nesabojāja segumu, braukšana bija patīkama. Startā gāja “jautri”. Neskatījos uz tiesnešiem, pēc karoga pacelšanas gaidīju starta šāvienu un izrādijās, ka ar pistoli bija problēmas, un startu deva ar karogu, kā rezultātā visu nogulēju un startēju ceturtais no beigām. Tālāk, jau veicot apdzīšanu un turot tempu bez īpašiem starpgadījumiem, aizcīnījos līdz otrajai vietai. Vienīgais starpgadījums bija fakts, ka gandrīz paliku bez degvielas, jo ar jauno kvadru pēc iepazīšanās brauciena neuzpildīju degvielu un šis braucamais izrādijās “rijīgāks”, tāpēc pēdējo apli nobraucu līkumos raustoties. Patika trases reljefs, garā starta taisne un noturīgais segums, kas nesadzina milzīgas špūres un neizraka saknes. Laikapstākļi jau kā tradīcija, jo Saldū otro gadu lija, bet tas īpaši netraucēja, jo dubļu bija maz.”
Kvadri open klases līderis Aivis Graudiņš (“Moto A-Z”) pastāstīja, ka trase bija mazliet savādāka kā pērn, bet noteikti ne sliktāka. “Galvenā daļa pie kuras bija jāpierod un jāzin manevri lielos vilcienos bija tie paši, to trases daļu arī sanāca pāris reizes pabraukt pirms sacensībām. Laikapstākļi noteikti bija labāki kā pagājušajā gadā šajā trasē, bet ne ideāli. Brīžiem lija, brīžiem skaidrojās, bet tā kā lietus sākās pirms sacensībām, vismaz nebija pārmērīgi dubļi. Pirmo reizi startēju ar jaunu, uzlabotu tehniku, ar kvadru, ar kuru sacensībās vēl nebiju braucis. Starts vēl jāpatrenē, tāpēc startēju kā septītais no astoņiem. Vismaz bija ko “sparingot”, lai nonāktu līdera pozīcijā. Ņemot vēra, ka šī trase ir šaura, apdzīšana nebija tā vieglākā, pat, ja priekšā brauca jūtami lēnāki konkurenti. Protams, prieks par uzvaru un par to, ka izdevās sasniegt labāko apļa laiku un tikt pie vērtīgās balvas! Manuprāt, sacensības noorganizētas ļoti labā līmenī! Par to varam teikt paldies organizatoram un viņa komandai. Par rezultātiem paldies maniem atbalstītājiem,” saka Aivis Graudiņš.
Sacensību organizators Raivis Zīrups (“Saldus motoklubs”): “Es domāju, ka sacensības ir izdevušās. Uzlija lietus, nebija puteklis. Darīju, ko varēju! Bija ļoti labi. Varbūt nedaudz nobiedēja laika prognozes par gaidāmo lietu, bet īstenībā nebija tik traki. Ik pa brīdim uznāca tādas migliņas, tieši tā, lai nebūtu putekļi. Nebija pārāk karsts. Sportistiem tādā ziņā piemēroti laikapstākļi braukšanai. Arī skatītāji bija krietni kuplākā skaitā. Pie šiem apstākļiem arī dalībnieku skaits ļoti labs. Cienājām sportistus ar gardu zupu. Diena bija gana dinamiska un interesnta. Domāju, ka sportisti bija apmierināti. Cīņas bija interesantas. Uz tikšanos nākamgad!”
Latvijas kausa Cross Country 4. posma TOP3
E1 klasē:
- Markuss Daniels Jauntirāns
- Miks Rasmanis
- Gustavs Krasts
E2/E3 klasē:
- Jānis Freimanis
- Pēteris Misiņš
Enduro klasē:
- Jurģis Žukas
- Renijs Āboliņš
Hobiju klasē:
- Jānis Jansons
- Valdis Šakins
- Raivis Bērziņš
Absolūtais iesācējs klasē:
- Mārtiņš Bušs
- Sergejs Zembkovskis
- Mindaugas Virskas
Iesācēji (C) 2T klasē:
- Mikus Neško
- Rūdolfs Liepiņš
- Raivis Borisovs
Iesācēji (C) 4T klasē:
- Gints Baldiņš
- Domantas Virksas
- Jānis Štauers
Open 1h klasē:
- Arvis Grāmatnieks
- Miķelis Užāns
- Artūrs Smirnovs
Seniors 40+ klasē:
- Ingus Bērziņš
- Jānis Rasmanis
- Andrejs Morozovs
Veterāni 50+ klasē:
- Raimonds Baltgalvis
- Igors Miezis
- Ivars Miķelsons
85cc klasē:
- Ričards Dambergs
- Inguss Supe
- Kristers Dzērve
ATV klasē:
- Hegri Sutt
- Rolands Puravs
- Kalev Koivsaar
Kvadri open klasē:
- Aivis Graudiņš
- Arnis Pūle
- Timo Loot
Sacensību rezultāti: https://speedhive.mylaps.com/LiveTiming/QLYLNRVR-2147483772
Latvijas kausa Cross Country piektais posms norisināsies 17. septembrī Lubānā.
Informāciju sagatavoja LaMSF Enduro komisija