Latvijas Motosporta federācijas enduro komisijas vadītājs Kaspars Ērkulis, kā katru gadu, arī šogad turpina tradīciju un informē sportistus par 2022. gada sezonas izmaiņām sacensību nolikumos, kas mainīsies attiecībā no 2021. uz 2022. gadu.
“Esiet sveicināti Enduro draugi!
Liels prieks, ka esam atgriezuši Baltijas čempionātu enduro pilnā apjomā, kāds vēl nekad nav bijis – trīs divu dienu sacensības katrā valstī. Tas, manuprāt, ir liels solis uz priekšu un ļauj salīdzināt savus spēkus ar citu valstu sportistiem, un pie reizes izbaudīt divu dienu sacensību burvību. Varu uzsvērt, ka ar Baltijas čempionāta klubu komandām esam panākuši vienošanos par gana iespaidīgām balvām.
C un Hobby klases braucējiem jāpievērš uzmanība jaunajiem noteikumiem, kuri sportisti drīkst startēt, kādās klasēs, lai atbraucot uz sacensībām nerodas pārsteigums, izrādās, ka nevari startēt kā biji plānojis.
Ņemot vērā pieaugošo inflāciju, šogad esam spiesti paaugstināt dalības maksas, jo zinām, ka visas izmaksas sadārdzinās sākot ar degvielu līdz beidzot ar ātro palīdzību.
Ļoti ceram, ka izdosies realizēt elektronisko laika ņemšanu cross country sacensībās, kā arī aktīvi strādājam pie jaunas rezultātu sistēmas izstrādes klasiskajā enduro, bet par to informēsim darba gaitā.
Liels prieks par hard enduro attīstību. Mums ir jauni entuziasti, kas šo pasākumu padarīs ļoti interesantu, kā arī liels prieks par jaunajiem cross country un enduro posma organizatoriem.
Domāju, ka ejam pareizā virzienā, un, ticiet man, no 2023. gada mums būs pavisam citas iespējas sacensību trašu izveidē ar jaunajiem noteikumiem, kuri izlasāmi zemāk tekstā.
Ar prieku sveicu Jūs visus Jaunajā 2022. Tīģera gadā, un novēlu visiem sevī atrast kaut daļiņu tīģera un to parādīt trasē,” tā Kaspars Ērkulis.
Izmaiņas enduro gada un sacensību nolikumos:
2.1 BČ un LČ E1 un E Juniori 16+ klasēm 2T dzinēju kubatūras augšējais ierobežojums 144 cm3 palielināts līdz 150 cm3.
2.2 BK un LK Hobijiem: 3) Iepriekšējās 3 sezonas nav divreiz bijis 1. vietas ieguvējs hobiju klasēs nacionālā kausa kopvērtējumā Enduro vai Cross Country.
2.2 BK un LK Iesācējiem: 3) Iepriekšējās 3 sezonas nav bijis 1.-3. vietas ieguvējs iesācēju klasēs nacionālā kausa kopvērtējumā Enduro vai Cross Country.
2.2 12.1 BK un BKKČ (ne LK un LKKČ) atjaunota Sieviešu klase.
4.2 Baltijā noņemta prasība žūrijas izveidei. Paliek tikai iespēja pa vienam pārstāvim no katras valsts piedalīties jautājumu runāšanā.
5.7 BČ un LČ divu dienu dalības maksa palielināta no 75 eur uz 80 eur iepriekš piesakoties, plus 10 eur, ja piesakās tikai sacensību dienā.
5.7 LČ un LK vienas dienas sacensību dalības maksa palielināta no 40 eur uz 50 eur iepriekš piesakoties, plus 10 eur, ja piesakās tikai sacensību dienā.
5.7 BČ un LČ E Junioriem 16+ bezmaksas dalība sacensībās.
6.5 Prasība par centrālo atbalstu attiecināta arī uz BK un LK klasēm, t.i. noņemts šis izņēmums.
9.1.7 Noplēšamo plēvīšu izmantošana brillēm ir aizliegta.
10.4 Divu dienu sacensībās organizators var noorganizēt super testu (power test), kas notiek otrās dienas pēdējā aplī un kurā katras klases 5 ātrākie braucēji saņem papildus punktus.
12.4 12.6 BČ un LČ komandās līdz 4 dalībniekiem.
13.5 BKKČ sezonas uzvarētājiem Baltijas Enduro komisijas pasniedz naudas balvas – 1. vietai 1500 euro, 2. vietai 1000 euro, 3. vietai 500 euro.
13.8 LČ, Latvijā notiekošo sacensību katra posma EGP klases uzvarētājiem organizators pasniedz naudas balvas – 1. vietai 150 eur, 2. vietai 100 eur, 3. vietai 50 eur.
Ieliktas J. Bauņa ierosinātās izmaiņas attiecībā uz slēgto parku, motociklu remontu, LKP utt.
18, 38.1.3 Ja uz starta līnijas nav iedarbināts dzinējs, nav šķērsota starta līnija, izmantojot dzinēja spēku, vai nav šķērsota 20 metru līnija vienas minūtes laikā pēc braucējam dotā starta signāla: 10 sekundes.
31.2 Ja speciālajā testā braucējs apstājas, lai sniegtu palīdzību ievainotam braucējam, tad galvenais tiesnesis šajā testā viņam var piešķirt laiku, kas ļauj viņam saglabāt to vietu sacensību dienā, kas būtu bez šī testa. Šim nolūkam var tiks izmantots iepriekšējā aplī vai nākamajā aplī iegūtais laiks.
Baltijas čempionāta un Latvijas čempionāta un kausa enduro sacensību nolikums 2022
Izmaiņas cross country Latvijas kausa gada un sacensību nolikumos (Baltijs kauss nenotiek):
- E1 klasei 2T dzinēju kubatūras augšējais ierobežojums 144 cm3 palielināts līdz 150 cm3.
- Iesācēji (C) 2T un 4T klasēs drīkst braukt no pilniem 14 gadiem. Motocikli ar līdz 150 cm³ 2-taktu dzinējiem vai līdz 250 cm³ 4-taktu dzinējiem. No 18 gadu vecuma ir iepriekšējie ierobežojumi.
- Hobijiem: Iepriekšējās 3 sezonas nav divreiz bijis 1. vietas ieguvējs hobiju klasēs nacionālā kausa kopvērtējumā Enduro vai Cross Country.
- Iesācējiem: 3) Iepriekšējās 3 sezonas nav bijis 1.-3. vietas ieguvējs iesācēju klasēs nacionālā kausa kopvērtējumā Enduro vai Cross Country.
- Sacensībām būs obligāti jāizmanto transponderu laika uzskaites sistēma, kuras izmaksas ir plānotas 1100 EUR+PVN.
- Dalības maksa tiek palielināta uz 55 eur iepriekš piesakoties, plus 10 eur, ja piesakās tikai sacensību dienā. (85 cm3 klasei saglabājas sacensību dalības maksa 20 eur iepriekš piesakoties, plus 5 eur, ja piesakās sacensību dienā.)
Latvijas kausa cross country nolikums 2022
Iecerētās izmaiņas, sākot ar 2023. gadu:
- Enduro Latvijas čempionāta un klubu kausa izcīņas sacensībās visās klasēs drīkstēs startēt tikai ar FIM tehniskajiem noteikumiem atbilstošu mototehniku.
- Enduro OpenLV klase tiks likvidēta.
- Izskatīt iespējas salāgot klases ar FIM Europe.